Ben op zoek naar zo'n achtergrond...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker46

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
667
Hallo!

Heeft iemand misschien een idee waar ik zo'n zelfde achtergrond voor mijn eigen website kan vinden? Het gaat om die wereld bol op de achtergrond en dan het liefst dat ie overloopt in zwart.

vramab.jpg


Iemand een idee?

Bedankt!
 
kan ik de link krijgen van bovenstaand plaatje?
want deze kun je dan toch gebruiken?
 
Eh, misschien even goed kijken naar de copyright-voorwaarden? :rolleyes:

Hierboven worden bureaublad-achtergronden / wallpapers gezocht & gevonden. Die zijn voor persoonlijk gebruik op je eigen pc bedoeld: dat mag dan.

Het ligt heel anders als je deze images op je website gaat zetten: dan is het "verveelvuldigen / verspreiden in het openbaar". Daarvoor heb je expliciet toestemming van de maker (auteursrechthebbende, copyright-eigenaar) nodig.
De maker kan het bv. niet toestaan, of onder voorwaarden (naamsvermelding, website-link o.i.d.), en/of tegen betaling voor een licentie.

Soms zijn stock-foto's "rechtenvrij", d.w.z. gratis, maar soms wel met andere voorwaarden.

Ook bij "gevonden voorwerpen" op internet geldt: al heeft de maker er geen © bij gezet, toch heeft hij (namelijk automatisch) het copyright. Dus er is altijd een vorm van toestemming nodig.


Met vriendelijke groet,
CSShunter
____________
PS: Er zijn krasse voorbeelden, bv. een scholier die een op internet gevonden foto van Cruijff op z'n site zette. Kreeg een rechtszaak, werd veroordeeld, en mag ruim € 2.000 betalen (zie hier). Brr...
 
Ja, d'accoord! Goed dat je het even zegt, csshunter!

Van NASA weet ik het toevallig al 20 jaar & dat is als volgt: Alles wat ze in de gallerijen hebben, mag voor persoonlijke, non-commerciele & educatieve doeleinden gebruikt worden, mits in ongewijzigde vorm & met intacte copyright-vermelding & eigenschappenlabels (tags) &/of watermerken, etc...
Wat betreft logo's is het zelfs zo dat je die als plaatjeslink mag gebruiken, mits de link maar rechtstreeks verwijst naar nasa.gov of een daar direct aan verbonden organisatie (bv. JPL, ook al mag je daar ook weer hun eigen logo van gebruiken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan