benaderen thuisPC's met router en software firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb inmiddels alle drie de XP PC's middels een router met het internet verbonden. Om de snelheid te vergroten heb ik 'alle poorten opengezet'. dat werkt prima. Nu heb ik op 1 van de PC's de Sygate Firewall geinstalleerd (de anderen moeten nog). hierdoor kan ik nu intern de PC waar de fitewall op is geinstalleerd, niet meer benaderen. Heeft iemend enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

als je een router heb dan heb je automatisch meestal al een firewall omdan nog een firewall op je comp te zetten lijkt mij overbodig :rolleyes:

Ik heb dat wel, nl ZA. Nu zie ik ook welke software naar buiten gaat, anders niet. DUS wel zinvol.

Ik heb ook een router met firewall en daarbij ook ZA draaien voor uitgaand verkeer,wat ik wil tegen houden.
Maar ik heb in ZA bij security/advanced/add ip adressen van de pc's toegevoegd en het werkt perfect allemaal

Freeware is het Firewall > tabblad zones

Leuke discussie hier, maar ik kom er natuurlijk niet verder mee. wat is ZA? Mijn vraag betreft de firewall van Sygate (freeware).
Mbt. de opmerking dat ik geen software firewall nodig zou hebben het volgende: In eerste instantie heb ik zelf mijn router geconfigureerd. Gevolg was een hoge ping bij sommige gameservers. Mijn leverancier heeft toen de poorten geheel opengezet door elke PC een eigen IP te geven. Daardoor schijnt alles naar binne te kunnen. Vandaar dus die software firewall. Nou nog een antwoord?

dank je JBS, maar dat moet met Sygate toch ook mogelijk zijn? Anders moet ik weer een andere Firewall installeren.

JBS
Ik heb ZA 2.6.362 en ik vind nergens wat met firewall te maken heeft,heb jij toevallig een andere versie zeker.
Ik stel het dus in zoals ik gezegd heb,en dat werkt perfect.

Ik werk met ZA versie 3.1.395
:D Vandaar het verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan