benchmark termen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.323
Bij benchmarks van videokaarten worden vrijwel altijd de volgende termen genoemd.

Wat betekenen ze, hoe werkt het en zijn ze belangrijk om op te letten bij aanschaf van een videokaart???

Anisotropic (shader/filtering)
FSAA
fill rate (single/multi-texturing)
 
FSAA = Full scene anti aliasing?? volgens mij haalt dit nog beter de kartelrandjes weg.

Anisotropic (shader/filtering) = opvolger van bilinear en trilinear filtering

de laatste weet ik niet.
 
ok bedankt. Net nadat ik de vraag plaatste vond ik voor de eerste twee een duidelijke uitleg:

Full Scene Anti Aliasing (FSAA) - Full-Scene anti-aliasing (FSAA) is a sampling technique that creates more detailed and realistic looking images, by removing the stair stepping effect seen on the edges of objects within computer generated images. High quality anti-aliased graphics are achieved with sub-pixel edge detection and color compression for greatly improved performance. Full scene anti-aliasing modes 2x/4x/6x.
 

Bijlagen

  • fsaa.jpg
    fsaa.jpg
    16,5 KB · Weergaven: 21
Anisotropic Filtering - Anisotropic filtering enhances overall 3D quality by rendering sharp, detailed textures. As more texture samples are filtered, the image quality improves. Without Anisotropic Filtering, objects and environments in the 3D world will appear blurry and fuzzy, effectively degrading the level of realism.

Anisotropic filtering improves image quality by sampling textures more frequently. This is particularly important for objects rotated at sharp angles relative to the viewpoint. For example, textured flat ground in the distance and scenes with rotating 3D objects in the foreground will both benefit from anisotropic filtering, and are typically found in today’s gaming content. The Radeon 9700 Pro VPU filters more samples than the competition, with minimal performance degradation. Anisotropic filtering modes 2x/4x/8x/
 

Bijlagen

  • af.jpg
    af.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 14
ik liep toevallig dit bericht tegen het lijf:

Voor elke kaart wordt onder andere de snelheid van de core en het geheugen, de fill rate en de geheugenbandbreedte genoemd. Zoals ze zelf aangeven is de fill rate nuttig om een indicatie te krijgen van de prestaties bij hogere resoluties, bij gebruik van beeldverbeterende technieken zoals anti-aliasing en anisotropisch filteren


Fill-rate heeft dus wel iets met de andere twee te maken. Wie kan dit uitleggen??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan