Benodigde kabels laptop naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

MattDVD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje.

Heb laatst de Toshiba Satellite P300 13J aangeschaft.
Hierbij wil ik graag de laptop gebruiken om soms op de TV te kunnen kijken. De laptop heeft een Tv out, maar heb dus geen idee welke kabels ik hiervoor moet gebruiken. Heb geprobeerd te zoeken online, maar heb het gevoel dat dit voor elke laptop bijna anders is?

De televisie is van de nieuwe generatie en heeft ook een S-video uitgang. Welke kabels kan ik het beste aanschaffen om in de beste kwaliteit overgang naar de TV te krijgen?

In ieder geval heel erg bedankt als iemand het antwoord weet!

Gr,
Matt :thumb:

Hee, ik weet het want ik sluit mijn Toshiba laptop ook altijd aan op de tv.
Dan speel ik gedownloade films af op de tv, werkt perfect!
De kabels die je nodig hebt:
Een S-video kabel (aan weerszijden een S-video stekkertje dus) aansluiten op tv en laptop.
Een Audio kabel met aan de ene kant een 3,5 stekkertje (dat gaat in je hoofdtelefoon uitgang op je laptop) en aan de andere kant twee tulpstekkers (rood en wit) die gaan in de audio ingang op je tv.
Dan nog op de tv het goede kanaal zoeken (bij onze Philips tv is dat Front Y/C) en op de laptop video-instellingen kiezen voor uitvoer naar: televisie.
Bij mijn laptop kan ik dat veranderen in de systeem tray op de taakbalk, ik weet niet of dat bij jou ook zo is?

Succes!!
Grtz. Marcel

Super bedankt voor je antwoord! Ik ga morgen de benodigde kabels kopen en laat weten of het gelukt is!

Thnx,
Matt

Hee, ik heb nog een tipje: met diezelfde audiokabel kun je de laptop ook op je stereo-installatie aansluiten.
De 3,5 jack gewoon weer in de hoofdtelefoonaansluiting op de laptop pluggen en de rood/witte tulpstekkers achter in de stereo aansluiten op de AUX ingang.
Daarna op de stereo op de knop AUX drukken.
Dit is leuk met feestjes enzo.

Grtz. Marcel:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan