benodigdheden en aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Voor een vriend die nog minder verstand van netwerken heeft dan ik, ga ik een draadloos netwerk aansluiten.

Ik heb al even ge-googled maar kan weinig vinden over hoe alles nou aan te sluiten.

Ze hebben een sitecom 300N router WL-183
EN
een range extender ook van sitecom WL-130

Er moeten 2 laptops en 1 pc op aangesloten worden.

Wie kan me uitleggen wat ik allemaal nodig heb en hoe ik dit moet aansluiten?
Alvast hartelijk bedankt! :thumb:

waarom zit er een extender bij....is de afstand zo groot dat je deze nodig hebt.

Ja, de verbinding van de laptops valt vaak weg zonder extender, dus vandaar dat ze een extender hebben aangeschaft.

Pfff, even snel doorgelezen, maar dat is nog een ardig karwei zo te zien.
Ik ga er volgende week mee aan de slag.
In ieder geval bedankt alvast voor de link.

in ween heel makkelijk.
router is gereed...die geeft dus een ip adres uit...dat zoek je even op .
in diezelfde range ga je de repeater aansluiten.
gewoon via pc kabeltje aan repeater en dan configureren.

Oke, das duidelijk dan.
Maar in welke volgorde sluit ik het aan?
Ik werk zelf met kabels, dus heb hier echt geen kaas van gegeten, sorry.
Zou je me uit willen leggen wat de aansluiting is vanaf de pc?
Alvast heel erg bedankt!

eerst zorgen dat de router goed werkt.....
als op de router nog een extra utp aansluiting zit dan kun je daar de extender instoppen.
via een intern ip adres kun je dan de extender configureren.
extender afkoppelen van de router en plaatsen waar het nodig is.

Dank je, dat ga ik proberen!
Ik zat zelf eens te denken.... het zal waarschijnlijk al voldoende zijn om de router op een centrale plek in huis te plaatsen, toch?

update;

Vanavond flink aan de slag gegaan met het netwerk, maar ik kreeg het onmogelijk voor elkaar.
De range extender heb ik er maar tussenuit gelaten, dat gaf alleen maar problemen.
Op een gegeven moment had ik een goede verbinding, volgens de icoontjes, maar kon het internet niet op.
Naderhand geen verbinding meer en telkens een andere foutmelding, fout in dns, kan geen ip adres toewijzen etc.
Ik kon opeens ook niet meer op de "sites" van de router en de extender om te configureren.
Wie kan me stap voor stap uitleggen hoe ik een werkende verbinding maak tussen een router (sitecom) die beneden staat en 1 pc en 2 laptops die boven staan?
Oh ja, ik werk met een USB adapter, ben even het type kwijt, maar volgens de winkelier was het de sterkste en beste/nieuwste....

Laatst bewerkt:
de router heb je via een vaste aansluiting geconfigureerd ?
daarna pas draadloos gebruiken.

en als je op draadloos netwerk zoekt wat zie je dan.

Dat verschilt nogal, ik zie in ieder geval allemaal verbindingen staan van "buren", en soms de eigen verbinding.
Als ik de eigen verbinding selecteer, geeft ie aan uitstekend verbinding te hebben, maar toch kan ik niet op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan