• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Benoemde lijst om drop-down in cel te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Beste mensen,

Vaak maak ik een drop-down menu in een cel door bij Gegevensvalidatie te kiezen voor Lijst en dan te verwijzen naar een celbereik (=$A$1:$A$8) of de naam van een bereik (=lijstNaam).
Als ik de naam niet naar een bereik laat verwijzen, maar bijvoorbeeld dit doe: lijstNaam ={1; 2; 4; 8} of dit ={1\2\4\8} dan komt er een foutmelding bij gegevensvalidatie als lijst met =lijstNaam. Dat is jammer, want gewone formules zoals =som(lijstNaam) of =index(lijstNaam;3) doen het wel.
Doe ik iets fout? Zo ja, wat?

Groet, Daan.

PS Ik weet dat je bij Gegevensvalidatie hard kunt invullen 1;2;4;8 maar ik was eigenlijk op zoek naar een formule, omdat de reeks van de vorm 2^i is met i van 0 tot 3 (en in dit voorbeeld gebruik ik 2 als grondtal en 3 als max-waarde van i) maar dat zijn in de sheet variabele getallen)

Zie bijlage.
Maar als dit opgelost zou zijn ben ik er nog niet, want ik wilde de lijst die nu nog met harde waarden is samengesteld, op basis van een formule maken (in de naam-editor).
Het makkelijkste is dan toch om een hulpkolommetje te maken met de data voor het dropdownmenu, hoewel ik eigenlijk geen hulpkolom wilde.
Maar, reacties welkom!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan