Benq DW1655 ziet lege DVD niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xarixer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Ik heb een vreemd probleem waar ik niets meer van snap. Sinds dat ik een nieuwe hardeschijf geinstalleerd heb (en dus ook een verse windows XP) ziet mijn Benq DW1655 lege DVD's niet meer. Reeds beschreven DVD's is geen probleem. Ook volle en lege CD's ziet hij zonder probleem.

Ik heb het zowel met Verbatim en Imation DVD+R geprobeerd. Voorheen werkte deze probleemloos. Het is me echt een raadsel hoe dit nu kan.

Alvast bedankt,
Xarixer

Om wat voor een Hd gaat het?
Zit "ie" op dezelfde IDE-cable?
Master/slave setting?

Het is een Samsung SP2504C.
De HD is master op de Sata2 aansluiting. De DVD-brander zit samen met een DVD-player op een IDE-kabel. Brander is master, player is slave. Zo zat het ook aangesloten voor ik een ander HD/XP plaatste.

Laatst bewerkt:
Heb je al eens geprobeerd je brander en player uit apparaat beheer te verwijderen?

Goed, ik heb allerlei verschillende mogelijkheden geprobeerd:

1) Beide DVD stations verwijderd, Win gestart, afgesloten, DVD stations er weer in.
* Resultaat: hetzelfde

2) DVD speler eruit en opgestart met alleen brander.

3) DVD brander als slave.

4) DVD brander in andere computer.

5) Oude Lite-On DVD brander erin.
* Resultaat: Werkt wel.

Het lijkt erop dat dit toch een hardwarematige storing is. Wel heel vreemd dat dat precies ontstaat na het wisselen van de harde schijf. En heel vreemd dat het probleem alleen betrekking heeft op DVD-/+R en niet op CD-R.

Hmm ik heb hetzelfde probleem, in ene pakt hij geen lege dvd's meer.. Hoe heb jij het kunnen oplossen???

Gr. Jacob

Het is bij mij helaas niet opgelost. Ik heb een andere brander erin gezet. Ik ga er nog steeds vanuit dat het hardwarematig is maar ik blijf het een beetje vreemd vinden.

Groet Xarixer

Heb precies het zelfde probleem.

Jullie spreken hier over precies het zelfde probleem dat de benq dw1655 geen lege dvd's wil herkennen laat staan branden.
Ik zag dat dit onderwerp al even oud is maar is er iemand die het probleem ondertussen heeft opgelost.

vr gr luut

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan