• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beoordeling en beloning matrix verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

barry079

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Goedemiddag,

Graag doe ik een beroep op jullie kennis.

Bij deze het document waar het omgaat en mijn wens:

Wat ik graag zou willen is dat uiteindelijk kolom automatisch T gevuld wordt. Uiteraard tref je in het bestand nog niet de salarisgegevens aan, maar daar kun je natuurlijk even fictieve waarden inzetten.
De beloningsmatrix staat wel goed ingevuld.

En dit moet volgens mij gebeuren door:
Aan de hand van de ingevulde beoordeling (Kolom L als Kolom O nog leeg is, anders Kolom O) EN de RSP (Kolom R) te zoeken in de beloningsmatrix (apart tabblad) welke verhoging van toepassing is. Dit percentage moet vermenigvuldigd worden met het huidige salaris(Kolom Q) en vervolgens daarbij opgeteld worden om tot het nieuwe salaris (Kolom T) te komen.

Vast bedankt voor de moeite!

Bijlagen

Probeer de volgende formule eens:
Code:
=INDEX([COLOR="#00FF00"]beloningsmatrix!$A$3:$G$6[/COLOR];[COLOR="#FF0000"]ALS(S3=beloningsmatrix!$B$13;4;ALS(EN(KCC!S3<beloningsmatrix!$B$5;KCC!S3>=beloningsmatrix!$A$5);3;ALS(EN(KCC!S3<beloningsmatrix!B4;KCC!S3>=beloningsmatrix!A4);2;1)))[/COLOR];[COLOR="#00FFFF"]VERGELIJKEN(DEEL(ALS(KCC!O3="";KCC!L3;KCC!O3);5;1000);beloningsmatrix!$2:$2;0)[/COLOR])

Ik zal hem uitleggen aan de hand van delen

De hele formule is een index formule bij deze formule wordt er uit een matrix (het groene gedeelte) een cel uit een rij (rode gedeelte) gepakt en daarvan de betreffende kolom (blauwe gedeelte) genomen.

De rij wordt bepaald met de volgende formule:
Code:
ALS[COLOR="#FF0000"](S3=beloningsmatrix!$B$13;4[/COLOR];[COLOR="#00FF00"]ALS(EN(KCC!S3<beloningsmatrix!$B$5;KCC!S3>=beloningsmatrix!$A$5);3[/COLOR];[COLOR="#00FFFF"]ALS(EN(KCC!S3<beloningsmatrix!B4;KCC!S3>=beloningsmatrix!A4);2[/COLOR];[COLOR="#FFFF00"]1[/COLOR])))
Als de RSP gelijk is aan 100 dan is het rij nummer 4 (rode gedeelte)
Als RSP Kleiner is dan 100 en groter gelijk aan 90 dan is het 3 (groen gedeelte)
Als RSP Kleiner is dan 90 en groter gelijk aan 80 dan is het 2 (blauw gedeelte)
anders is het 1 (geel gedeelte)

Het kolom nummer wordt bepaald met de volgende formule
Code:
VERGELIJKEN([COLOR="#FF0000"]DEEL(ALS(KCC!O3="";KCC!L3;KCC!O3);5;1000)[/COLOR];[COLOR="#FFFF00"]beloningsmatrix!$2:$2;0[/COLOR])
Eerst wordt er gekeken of het uit kolom O gehaald kan worden anders komt het uit L. vervolgens wordt daar de "A = "/"B = " etc vanaf gehaald om dezelfde waarde te krijgen als in de belonings matrix. (dit wordt gedaan in het rode gedeelte)
Vervolgens wordt er in rij 2 naar exact dezelfde waarde gezocht er wordt het kolom nummer daarvan weergegeven.

Het handigste is om de beoordelingscodes en ondergrenzen RSP als zodanig in de tabel op te nemen en dan:
Code:
=AFRONDEN(INDEX(beloningsmatrix!$B$3:$F$6;VERGELIJKEN(R3;beloningsmatrix!$A$3:$A$6);VERGELIJKEN(RECHTS(L3&O3);beloningsmatrix!$B$2:$F$2;0))*Q3;0)

Toevalligerwijs heb ik ook met zo'n systeem te maken gehad, maar daarbij werd het percentage losgelaten op het normsalaris (100% RSP) en na een aantal jaren kwam je niet meer in aanmerking voor een verhoging.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan