Ik ontvang een excel van de klant, deze wordt geïmporteerd en bewerkt via power query.
Nadien wordt deze excel verwerkt in ons TMS.
Indien er nadien aanpassingen dienden te gebeuren of toevoegingen dan mailde de klant ons dat gewoon via tekst
afdeling data moest dan de excel bijwerken en ons tms wat zorgde voor fouten omdat er veel handmatig acties dienden te gebeuren.
Nu wil ik de klant gewoon zijn excel laten aanpassen en mailen, data slaat deze dan op in map
en power query gaat deze dan importen en bijwerken.
probleem
ik wil kunnen zien wat nieuw is toegevoegd (volledige rij) of als één cel is aangepast tov van de vorige excel.
dit moet telkens getoond worden wanneer er een nieuwe excel geplaatst wordt.
in bijlage een klein voorbeeldje gemaakt.
daarin 2 screenshots van de basis tabel en het resultaat
nadien de basis aangepast en in geel zelf het resultaat aangeduid.
kan dit automatisch gemaakt worden (kleur is ideaal maar een extra kolom met een waarde in mag ook)
Nadien wordt deze excel verwerkt in ons TMS.
Indien er nadien aanpassingen dienden te gebeuren of toevoegingen dan mailde de klant ons dat gewoon via tekst
afdeling data moest dan de excel bijwerken en ons tms wat zorgde voor fouten omdat er veel handmatig acties dienden te gebeuren.
Nu wil ik de klant gewoon zijn excel laten aanpassen en mailen, data slaat deze dan op in map
en power query gaat deze dan importen en bijwerken.
probleem
ik wil kunnen zien wat nieuw is toegevoegd (volledige rij) of als één cel is aangepast tov van de vorige excel.
dit moet telkens getoond worden wanneer er een nieuwe excel geplaatst wordt.
in bijlage een klein voorbeeldje gemaakt.
daarin 2 screenshots van de basis tabel en het resultaat
nadien de basis aangepast en in geel zelf het resultaat aangeduid.
kan dit automatisch gemaakt worden (kleur is ideaal maar een extra kolom met een waarde in mag ook)