bepaalde bestanden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselh

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo

Weet iemand een stuk code om alle bestanden uit een bepaalde map te laten verwijderen?:D
Het is niet bedoeld om een ""virus"" te maken. Als je het niet vertrouwd moet je eens even in de volgende mappen een kijkje nemen:

C:\Documents and Settings\LocalService\locals~1\tempor~1\Content.IE5
C:\Documents and Settings\NAAM\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5
C:\Documents and Settings\NAAM\Cookies

En? wat gevonden? :eek: Nou, bij mij waren het meer dan 20.000 bestanden, foto's enz. die ik nog nooit had gezien! Vandaar deze vraag.:)

Bedankt:)

Dat zijn gewoon je tijdelijke internet bestanden, die kan je in IE opties ook weg laten gooien als je IE afsluit.

Vraag ik dat? By the way, niet iedereen weet dat.:mad:

Beetje vriendelijker kan ook wel

MSDOS -> batchfilemaken die de bestanden opruimt -> schedulen met windows of vanaf een server remote uitvoeren

Nu je zin, succes ermee. :thumb:

heel erg bedankt hoor:thumb: alleen, die ken ik al en mijn bedoeling was eigenlijk om het zelf te maken:p mja, geeft niet. tog bedankt voor het posten:rolleyes:

Beetje vriendelijker kan ook wel
MSDOS -> batchfilemaken die de bestanden opruimt -> schedulen met windows of vanaf een server remote uitvoeren
Nu je zin, succes ermee. :thumb:

Inderdaad, een batch maken werkt wel goed
je zou m dan ook in de opstart-map kunnen zetten.

killthecookies.bat:
Code:
kill *path*

V :thumb:

Krijg je dit:

Code:
Visual Basic (Declaration)
Public Shared Function GetFiles ( _
    path As String _
) As String()

Visual Basic (Usage)
Dim path As String
Dim returnValue As String()

returnValue = Directory.GetFiles(path)

Wil je een voorbeeldje geven van bijvoorbeeld de location: C:\Users\WILLIAM\Downloads

En dan dat alle items in die map verwijderd worden?

Wil je het pleas zeggen???:thumb:

Voila de solution zit in bijlage.
Het pad is een variabele, bij mij is dit "C:\Test\", maar je kan er natuurlijk van maken wat je wilt.

Enjoy :)

Bijlagen

Bedankt!:thumb:

Alleen bestanden die in de map staan verwijdert die, Hij verwijdert niet mappen die ook in de map c:/test/ staan alleem de losse bestandenh

Weet iemand een stuk code om alle bestanden uit een bepaalde map te laten verwijderen?:D

Dat was toch de bedoeling dacht ik? De subdirectory's zal je ook wel kunnen verwijderen aan de hand van mijn voorbeeld? Moet maar eens zien welke functies Directory nog heeft.

Het is zo wel goed hoor:thumb:
Nog heel erg bedankt!
En hoe moet ik het doen dat ze eerst een checkbox moeten selecteren of ze het willen verwijderen?

Dus als ze hem hebben geselcteerd dat hij dan de volgende opdracht uitvoert!:

Dim sPath As String = "C:\Test\"

For Each sFile As String In Directory.GetFiles(sPath)
File.Delete(sFile)
Next

Het is zo wel goed hoor:thumb:
En hoe moet ik het doen dat ze eerst een checkbox moeten selecteren of ze het willen verwijderen?

Ik denk dat dit een vraag is die je eigenlijk zelf makkelijk kan achterhalen. Eens een checkbox op je form slepen en kijken welke properties die heeft en welke events.
Maar nu ik je toch al de rest van code gegeven heb kan ik je ook even goed nog dat kleine stukje code bijgeven. Probeer in de toekomst wel zelf eens wat meer te zoeken op zulke vragen. Programmeren is ook grotendeels zelf onderzoek doen naar de dingen die je nodig hebt. Ik moet elke dag nog zoeken op nieuwe dingen (soms tot vervelens toe..)

If chkBox.Checked then
'Hiertussen de code plaatsen die onder de knop zit
End if

:thumb:

Ik had presies het zelfde maar ik had achter Checked = true nog staan omdat die dan is aangeklikt maar dat werkte niet:evil:

Maar bedankt;) :D :thumb:

C:\Users\WILLIAM\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files

Heb die map gedaan maar hij verwijdert niets helemaal niets!!!

Als ik andere mappen met plaatje tekst documenten etc. Laat verijdren doet die het wel!

Hoe kan dit???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan