• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde cellen die een diagonaal hebben worden niet correct gesorteerd

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Ik heb een lijstje samengesteld als leidraad voor mijn groentetuin.
Daarin staan cellen waarin ik een diagonaal heb voorzien om het begin of eind van de maand aan te duiden.
Als ik nu onderaan de lijst extra eenheden begin in te vullen en ik druk op "Sorteren", dan komen de diagonalen op een totaal andere plaats te staan.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb in bijlage een voorbeeld voorzien.

Bijlagen

Je probleem ontstaat doordat diagonale lijnen (getekende lijnen in cellen) niet mee sorteren met de gegevens in Excel. Deze lijnen zijn onderdeel van de celopmaak, niet van de gegevensinhoud. Als je dus sorteert, gaan de waarden wel omhoog/omlaag, maar de opmaak (zoals diagonalen) blijft op de oude plekken staan. Dat is waarom ze "verspringen".

Spijtig dat die diagonalen niet mee bewegen als ik sorteer.
Die diagonalen dienen om duidelijk te maken of er tot begin of einde van de maand kan gezaaid worden.
Dus moet ik een andere methode opzoeken om dit duidelijk te maken in de printout.
Alleszins bedankt voor het meedenken!
Grtjs!

Dat ziet er prachtig uit!
Alleen moet ik nog uitzoeken wat VO betekent.
Dat met die diagonalen heb ik ook maar toevallig ontdekt.
Bedankt!

je zou ook met andere lettercombi's kunnen werken.
bijvoorbeeld.
Zb voor begin, Ze voor eind vd maand. Zm voor midden van de maand

of Z1, Z2, Z3, Z4 om aan te duiden tot welke week van de maand geplant kan worden.

Dan kun je ook nog Voorwaardelijke opmaak kunnen gebruiken om de diagonalen te tekenen bij de waarden Zb en Ze of Z1 en Z4

Voorwaardelijke opmaak kunnen gebruiken om de diagonalen te tekenen
Volgens mij kan dat niet net zoals letter type en letter grootte niet kunnen met VO

Terug
Bovenaan Onderaan