• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde cellen kopieren naar blad planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierbestrating

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hallo,

Ik wil graag met een macro bepaalde cellen in dit geval de naam en adres gegevens die
op de factuur staan kopieren naar het werkblad planning ,de gegevens zouden dan automatisch achter de cel met de leverdatum moeten komen, de leverdatum wordt aangegeven op de factuur.Iemand een idee.

Ik zal het bestand even mee sturen .
alvast bedankt!

Pascal

Sierbestrating Groningen.

Bijlagen

Dag Sierbestrating,

Je drukt op de knop InPlanningZetten en de computer onthoudt de inhoud de datum van Range("D16").Value. Onthoudt tevens de inhoud van Range("I16"), ("I17") en ("I18"). Gaat dan naar Sheet("Planning"). Zoekt in kolom "A" naar de overeenkomende datum. Let op: als de weergave in D16 identiek is als in kolom A dan kun je op tekst zoeken, anders op datum. Zodra de juiste rij is bereikt zoekt-ie naar de eerstvolgende lege planningcel en zet daar de gegevens van I16, I17 en I18 in. Nou nog even de code opschrijven.

Overigens blijkt hier maar weer dat Excel een rekenblad is en niet een tekstverwerker. Ik blijf er bij dat je dat beter in Word kunt doen aan de hand van sjablonen. Maar goed.

Gegroet,

Axel.

Dankje Axel,

Kan iemand mij misschien helpen aan een stukje code om dit uit te voeren als iemand daar tijd en zin in heeft,want ik ben verder een leek in het maken van macro's,knoppen maken kan ik wel.Ik zal binnenkort eens een cursus macro's maken volgen,iemand een idee waar ik dat kan volgen.

dit zou de macro moeten doen

Het onthouden van de inhoud de datum van Range("D16").Value. Onthoudt tevens de inhoud van Range("I16"), ("I17") en ("I18"). Gaat dan naar Sheet("Planning"). Zoekt in kolom "A" naar de overeenkomende datum. Let op: als de weergave in D16 identiek is als in kolom A dan kun je op tekst zoeken, anders op datum. Zodra de juiste rij is bereikt zoekt-ie naar de eerstvolgende lege planningcel en zet daar de gegevens van I16, I17 en I18 in.

met vriendelijke groet,

Pascal

Dag Pascal,

De bijlage krijgt het voor elkaar. Let op ik heb de planning gewijzigd zodat het zoekprogramma sneller werkt. De datums staan nu om de vijf velden. Anders zou elke cel van kolom 1 moeten worden bekeken.

Gegroet,

Axel Hagg.

Bijlagen

Hallo Axel,

Mag ik jou bedanken,voor jou snelheid en inzet hij doet nu precies waar ik om vroeg .
Nu kan ik weer verder nogmaals bedankt!

:thumb:

Pascal

Sierbestrating Groningen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan