• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde cellen worden duizentallen niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hallo,

Ik heb cel A1 met een waarde van 19.600 en cel B1 met een waarde van 2.000.

In cel C1 wil ik deze twee cellen samenvoegen door middel van Tekst.SAMENVOEGEN(VAST(A1;0;WAAR); " x ";VAST(B1;0;WAAR)).

Nu hoop ik dat in cel C1 hetvolgende komt te staan: 19.600 x 2.000

Maar niets is minder waard, er staat gewoon 19600 x 2000 (terwijl in celeigenschappen en dan getal, decimalen onderscheiden met een punt is aangevinkt)

Ook bij extra>>opties en dan tabblad internationaal staat duizentallen met het scheidingsteken '.' aangevinkt.

Ik weet niet wat hier het probleem van is en zou het graag zien opgelost worden. Heeft iemand een idee?

Dan moet je deze eens testen:
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(TEKST(A1;"0.000");" X "&TEKST(B1;"0.000"))

Cobbe

Ik heb de vraag een beetje verkeerd gesteld! Mijn excuses daarvoor. De waardes in A1 en B1 moeten worden vermenigvuldigd worden wat in cel C1 komt te staan!

Ik heb geprobeerd om de formule toe te passen hoe ik denk dat ik deze moet gebruiken maar hij geeft een foutmelding.

Ik heb bijgevoegd een deel van de sheet waarin H5 cel A1 moet voorstellen, G5 cel B1 moet voorstellen en Q1 cel C1 moet voorstellen.

En cobbe, Wat is het voordeel of verschil wanneer de formule wordt gebruikt die jij geeft dus: TEKST.SAMENVOEGEN( TEKST.....

en TEKST.SAMENVOEGEN(......

Laatst bewerkt:
Kun je dan iets met deze in Q:

Code:
=ALS(ISLEEG(A5);" ";TEKST(H5*I5;"0.000")&" x "&M5&":  "&INTEGER(N5)&" kg")

Cobbe

PS: Die Integer(N5) kun je beter aanpassen met: AFRONDEN(N5;0)

Laatst bewerkt:
Erg bedankt! Hij doet het.

Heb ik nog een klein vraagje.

Kan de VERT.ZOEKEN functie in 1 cel naar twee waarden zoeken?

Een voorbeeld:

In cel A1 staat D Gang E Gang
Met de VERT.ZOEKEN functie wil ik van de cel A1 de Engelse vertaling hebben in cel B1. In cel A1 wil ik het zo hebben dat daar meerdere factoren (D Gang, E Gang, F Gang etc.) worden vertalld en ook in cel B1 (dus in één enkele cel) worden gezet.

Is dit mogelijk?

Kun je dit even in een voorbeeldje zetten met het resultaat zoals je dat ziet.?

Cobbe

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb.
Er moet wel eerst een taalkeuze gemaakt worden in bv: A1

Zie maar of het iets wordt.

Cobbe

Bijlagen

De invoer (kolom A tot en met O) moet in het Nederlands blijven. Tevens moet Kolom Q ook Nederlands blijven en kolom S Engels. Ik heb daar vele sheets aan gelinkt dus dat ik dat nu moet veranderen lijkt mij lastig en kost bovendien veel tijd.

Als er geen andere oplossing is, dan vind ik het zo ook wel goed.

Wederom erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan