Bepaalde gegevens uit een tabel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
650
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje: Ik wil uit een bepaalde tabel sommige gegevens bewareen, en juist andere gegevens verwijderen. Hoe kan ik dit eenvoudig doen? (het liefst met een macro of een query.)

In de tabel staan de volgende gegevens:
Id, Voornaam, Voornaam (ledenlijst), Tussenvoegsel, Achternaam, Geslacht, Geboortedatum, sprint, 600/1000, kogelstoten, verspringen, hoogspringen enz.
(dit zijn kolomkoppen, even voor de duidelijkheid)

Nu wil ik de volgende kolomkoppen met waarden behouden: Id, Voornaam, Voornaam (ledenlijst), Tussenvoegsel, Achternaam, Geslacht, Geboortedatum,

Dus de waarden die onder de kolomkoppen sprint, 600/1000, kogelstoten, verspringen, hoogspringen enz.
wil ik dus kwijt, hier moet ik elk jaar namelijk andere waarden invoeren.

Weet iemand hoe je dit snel en handig kunt doen?
Op het moment doe ik het met de hand, 1 voor 1, maar dat begint steeds meer werk te worden, dus ik ga voor eenvoud en snelheid;)

Kan iemand mij helpen?
 
Dit kun je met 1 query voor elkaar maken. Vul bij onderstaande query de tabelnaam (waar nu "Naam" staat) en de kolommen (waar nu "datum" en "test" staan) in en test het even op een backup tabel.

Code:
UPDATE Naam SET datum = Null, test = Null;

Grtz,
 
Kun je iets specifieker zijn, ik snap er niks van. Waar moet ik dat in een query invullen? Welke gegevens moeten daar evt. nog bij?
Moet het een gewone selectiequery zijn of een ander soort query.
Ik snap ook niet waar je zo'n code moet plaatsen.
Kun je het iets gedetailleerder uitleggen, in wat (als het kan) kleinere stapjes?

BVD Japsur
 
Dit is de SQL achter de query. OK, ik zal het proberen uit te leggen in design view.

1. Open een nieuwe query in design view op basis van de tabel waar je de gegevens uit wil kiepen.
2. Kies voor het type Bijwerk query.
3. Voeg elke kolom toe die je leeg wil maken.
4. Type in het veld Bijwerken met (of zoiets) "Null"
5. Test de query.


Grtz,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan