bepaalde gegevens uit form 1 overnemen in form 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik1989

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Hallo iedereen,

Ik heb de volgende (voor mij) onoplosbare kwestie:

Ik heb een tabel gemaakt met de volgende velden:
- Product Number
- Product Name
- Position Number
- Test Name
- Result

Er zitten meer velden in, maar deze zijn voor mijn vraag niet relevant.
Het gaat dus om testen die gedaan worden voor producten en hun productonderdelen. Als een Product wordt ingevuld krijgt deze bij Result een Pass of een Fail. Daarna vul je de onderdelen in en het resultaat daar van. Elk onderdeel heeft een positienummer. Om te welke testen er bij dit product zijn gemaakt, filter je de lege velden van position Number eruit.

Nu maak ik een formulier waar ik het volgende in wil hebben:

bovenin een veld met het product number en Product name
Daaronder een standaardlijst met alle testen die bestaan. Daarachter het resultaat van de test bij het bijbehorende product. Het probleem is dat in het formulier frmTotalCertificate meerder records zijn waar per productnummer een test is genoemd. ik wil dus alleen die records overnemen waar de positienummers een leeg veld hebben.

Ik heb de volgende formule al geprobeerd maar dit lukt niet:
=IIf([Product Number]=Forms![frmTotalCertificates]![Product Number] And Forms![frmTotalCertificates]![Test Name]= [Test 1] And is null(Forms![frmTotalCertificates]![Position Number]) And forms![frmTotalCertificates]![Result], "Pass", "Pass", IIf([Product Number]=Forms![frmTotalCertificates]![Product Number] And Forms![frmTotalCertificates]![Test Name]= [Test 1] And is null(Forms![frmTotalCertificates]![Position Number]) And forms![frmTotalCertificates]![Result], "Fail", "Fail", "NT"))

Heeft iemand een suggestie??
Als er nog vragen zijn of wil je nog meer informatie, laat het me weten!

Gr. Erik

Deze formule
Code:
=IIf([Product Number]=Forms![frmTotalCertificates]![Product Number] [B][COLOR=red]And[/COLOR][/B] Forms![frmTotalCertificates]![Test Name]= [Test 1] [COLOR=red][B]And[/B][/COLOR] is null(Forms![frmTotalCertificates]![Position Number]) [B][COLOR=red]And[/COLOR][/B] forms![frmTotalCertificates]![Result], "Pass", "Pass", IIf([Product Number]=Forms![frmTotalCertificates]![Product Number] [B]And[/B] Forms![frmTotalCertificates]![Test Name]= [Test 1] [B][COLOR=red]And[/COLOR][/B] is null(Forms![frmTotalCertificates]![Position Number]) [B][COLOR=red]And[/COLOR][/B] forms![frmTotalCertificates]![Result], "Fail", "Fail", "NT"))
gaat natuurlijk nooit werken; je kunt in een IIF geen And gebruiken. Ik kan niet exact zeggen hoe de sql voor de keuzelijst er uit moet zien, omdat ik te weinig gegevens heb. Als je er een 2k3 voorbeeldje zonder gevoelige gegevens van kunt maken, wordt het al wat makkelijker...

reactie op michel

Hoi michel,

Thanks voor de snelle reactie,
Waarom kan je geen AND gebruiken in een IIf-expressie? Ik heb dit eerder gedaan en dit werkte wel. Bij de volgende expressie werkte het wel: hier bleef ik echter wel in hetzelfde formulier...

=IIf([Applicable to EU]="Yes" And [Result]="Pass","Pass",IIf([Applicable to EU]="Yes" And [Result]="Fail","Fail",IIf([Applicable to EU]="Yes" And [Result]="NT","NT","Not Applicable")))

Wat bedoel je met een 2k3 voorbeeld?

Gr. Erik

2k3=Access 2003; ik gebruik geen hogere versies tot Microsof weer iets fatsoenlijks op de markt zet. Al zie ik mezelf straks als een Don Quichotte tegen de grote boze buitenwereld te zwaard gaan ;)
Ik gebruik geen AND in een IIF, omdat ik daar blijkbaar te stom voor ben :) Ik krijg ze in ieder geval niet aan de praat, en volgens mij moet het in jouw geval een heel stuk simpeler kunnen. Maar daarvoor is een voorbeeldje eigenlijk onmisbaar. Ben ik wel benieuwd naar die IIF functie...

reactie op michel2 en anderen mogen ook reageren ;)

Hoi Michel,

Ik heb een vereenvoudige versie van mijn probleem gemaakt, zodat er geen vertrouwelijke info meer in staat... Ik krijg er alleen geen bijlage toegevoegd:P Ik krijg steeds een foutmelding(ongeldig bestand??)... heb je toevallig een email-adres voor me.. je mag ook mij eerst een mail sturen: summer-of-89@hotmail.com

de formule waar AND in de IFF-Expressie zit staat in het formulier frmTotalProducts onder Result 1, 2 en 3...

Nu wil ik dat access bij het openen van het formulier frmFinalProducts of in het formulier frm TotalProductsResult, automatische de records waar positionnumber eruit haalt. Dit heb ik inmiddels voor elkaar gekregen door een query te maken en bij position number onder criteria: Is null in te vullen...

Ik kan nu hiermee een nieuw formulier maken waarmee ik in mijn voorbeeld nog 4 records overhoud.

Ik wil ook dat access bij het openen van dit formulier alle records bij 1 bepaald product laat zien. dus Dat betekend in totaal 2 records van product 1 en product 2.

Op deze manier kan ik zien dat bij Product 1, twee testen zijn gedaan. Ook zie ik waar die toepasbaar op is (1, 2 of 3) en wat het resultaat ervan is...

Een heel verhaal, maar ik hoop dat het wat duidelijk maakt...

Ik wacht rustig af op je (jullie) reactie(s)...

Gr. Erik

Stuur de bijlage maar. Kijk ik er thuis eens rustig naar!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan