• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde gegevens uit overzicht halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo allen,

in de bijlage een voorbeeldbestand met op het eerste tabblad een overzicht met gegevens van bepaalde artikelen. Op het tweede tabblad moeten een aantal van deze gegevens komen te staan voor verdere berekeningen. Nu is het volgende de bedoeling: op het tweede tabblad moeten alle artikelen komen te staan die in kolom F de aanduiding "A" gekregen hebben.
Uit tabblad 1 moeten de volgende gegevens gehaald worden:
- artikelcode (kolom B)
- pallethoeveelheid (kolom H)
- gemiddeld verbruik (kolom I)

Deze gegevens moeten dan in tabblad 2 in de volgende kolommen komen te staan:
- artikelcode kolom A
- pallethoeveelheid kolom B
- gemiddeld verbruik kolom C

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Bedankt Niels28! Helaas heb ik hier nog niet eerder mee gewerkt. Toch maar eens op internet uitzoeken hoe het werkt en hoe ik een draaitabel kan maken en aanpassen.
In ieder geval voor nu bedankt!

Ik had nog een aanvullende vraag geplaatst, maar dat is blijkbaar niet helemaal goed gegaan.
Inmiddels een aantal pogingen gedaan maar het lukt nog niet echt. In bijgevoegd bestand kloppen de gegevens van het verbruik in de draaitabel niet met de gegeven van het tabblad "Verbruik". Hoe kan dit en hoe kan dit opgelost worden?

Verder moet het gemiddelde verbruik uitgerekend worden vanuit de draaitabel. Iemand een idee hoe dit kan?
In het laatste tabblad moeten dan alle artikelen die in het tabblad "Gegevens" in kolom F een "A" hebben komen te staan. Vervolgens moet met het gemiddelde verbruik het aantal pallets uitgerekend worden.

Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet doen aangezien de gegevens uit de draaitabel moeten gehaald worden. Iemand een idee?
Alvast bedankt!!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan