• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bepaalde kleur geven als de waarden in deze cellen gelijk zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

ImolAyrton

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2020
Goedemiddag,

ik wil graag cel B en C een bepaalde kleur geven als de waarden in deze cellen gelijk zijn. Voor de gehele kolommen B en C

Laatst bewerkt:
En mocht je er dan niet uitkomen: plaats een voorbeeld s.v.p.

excel3.png

dat round hoeft er toch niet bij is vergissing. Maar ik wil als 2 cellen dezelfde waarden hebben dat zij een kleur krijgen

Voorwaardelijke opmaak blijkbaar niet gevonden? Een plaatje is geen excelbestand.

Code:
=IF($B8<>"";$B8=$C8)

Dit in de VO. En voor kolom C doe je hetzelfde maar dan omgedraaid.

Bij mij werkt het. Misschien toch iets anders gedaan nog

Bijlagen

Je hebt er '''' omheen staan en dan werkt het niet.

Het kan ook gewoon met 1 formule
Code:
=(COUNT($B8:$C8)=2)*($B8=$C8)

Ok Sorry misschien was ik niet duidelijk maar ik wil graag dat de cellen alleen kleuren als bijv B5 en C5 dezelfde waarden bevatten niet als bijv B6 en B7 dezelfde waarden hebben. Ze moeten wel in dezelfde rij staan. Nu kleuren ook anderen cellen. Het gaat er mij dus om dat de cellen kleuren in dezelfde rij want dan betekent dat ze dezelfde afmetingen hebben en dat is belangrijk voor mij

Dat bestand wat ik plaatste doet het

Ja dat klopt maar als je 1 formule verwijderd dan kleuren de onderstaande ook en dat is niet de bedoeling. De cellen naast elkaar moeten kleuren. Kijk als ik 1 formule weg doe krijg ik dit:
excelmodel.png

0DF7Hgr.png

Goedenavond. die werkt ook niet helemaal. bepaalde combinaties kleuren niet en bepaalde die niet moeten wel.

In plaatjes is niet te zien hoe je het toegepast hebt. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Dit is wel heel erg basis en staat uitgelegd in het linkje dat ik geplaatst heb. Als je er verder niets mee doet dan kunnen we hier wel werkende voorbeelden blijven plaatsen maar schiet natuurlijk niet op.

Het werkt gewoon niet. ik pas hem gwn hetzelde toe als in het voorbeeld. gewoon op kolom B en C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan