Bepaalde pagina's kan ik niet bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Als ik naar bepaalde sites wil gaan dan kan hij deze niet vinden, als ik achter de pc van mijn collega ga zitten dan wel.

Weet iemand hier een oplossing voor???

Alvast bedankt.

Windows 2000
Internet explorer versie: 6.0

Er zijn verschillende manieren om bepaalde sites te blokkeren.
Heb je zoiets in gebruik?
- Hosts file
- programma's als IE Spyad, AdWatch
- sommige firewalls
Het kan ook veroorzaakt worden door Spyware. Dit kun je verwijderen m.b.v. Spybot S&D of Adaware 6. Beide kun je hier downloaden: http://www.majorgeeks.com/showfiles.php?cat=31 Zorg dat je update voor je scant.
Het kan echter ook veroorzaakt worden door je DNS instellingen. Kijk even of die hetzelfde zijn als op die andere computer. Configuratiescherm > Netwerk en inbelverbindingen > rechtsklikken op je internetverbinding > Eigenschappen > rechtsklikken TCP/IP > Eigenschappen.

Groetjes,

Pieter

Zover ik kan zien, en dat ik weet gebruik ik geen spyware.

De instellingen van mijn collega en die van mij zijn beide hetzelfde.
In ieder geval bij de tcp/ip instellingen.

Heb je nog een tip??

Kun je iets meer vertellen over hoe jullie internetverbinding opgezet is?
Beiden in een netwerk en via dezelfde server?

Groetjes,

Pieter

Het is hetzelfde netwerk, en dezelfde server.

Beide zijn windows 2000.

Alles gaat via de router, maar daar kan het toch niet aan liggen, mijn collega kan wel, en ik niet.

Bekabeling is UTP cat 5, er ligt ook glasvezel

Ik het namelijk ook iets raars als ik naar www.becel.nl ga, daar moet je namelijk een hogere versie hebben als 5 daar kom ik namelijk niet verder.

Download eens http://www.tomcoyote.org/hjt/ als je wil.
Unzip en run het. klik op Scan > Save log. Sla het logbestand op als .txt en kopieer en plak de inhoud in je volgende post.
Eens kijken of ik daar iets uit kan halen.

Groetjes,

Pieter

Ook Gator is gewoon spyware hoor ;)
Vink deze drie aan in HijackThis en klik op Fix checked:
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Program Files\Common Files\CMEII\CMESys.exe"
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = C:\Program Files\Common Files\GMT\GMT.exe
O16 - DPF: {214868A8-F71B-473E-8ECF-6EE1DE6B91D8} - http://pms.localscripts.nl/plugins/5/ms7531_nl.cab

Doe het scannen daarna maar met Spybot S&D, want ik weet niet zeker of Adaware ms7531 wel kent.
Kijk even in de folder Downloaded Program Files naar de eigenschappen van deze:
O16 - DPF: {9B4AA442-9EBF-11D5-8C11-0050DA4957F5} - http://www.cavello.com/dialxs/plugins/d/3/015/nl.exe

Dat kan best iets zijn wat je nodig hebt, maar ik ken hem domweg niet.

Groetjes,

Pieter

Sorry, ik wist niet eens dat het erop stond, deze pc wordt namelijk ook door mijn externe systeembeheerder gebruikt, in het vervolg zal ik de juiste aanwijzingen helemaal opvolgen, en er niet van uit gaan dat het er niet op staat.

Ik heb die 3 dingen weggehaald.

Ben nu bezig met downloaden van spybot S&D.

Weet je wat ik nu zo vreemd vind, dat ms7531 dat het er nog steeds op stond, een tijdje terug had ik daar problemen mee, hierdoor kreeg ik een hele vreemde startpagina, ik heb op deze site toen diversen oplossingen gekregen, en toen ik later weer ging scannen, vond hij hier niks meer van, nou erg vreemd.

Je hoort straks wel hoe het verlopen is

Geen probleem, veel mensen vinden het een handig programma en weten niet dat het spyware is.
Nou, dan weet je nu hoe ms7531 toen binnen gekomen is. Als je naar dezelfde pagina terug was gegaan, waar je die besmetting origineel had opgelopen, was dat genoeg geweest om het hele circus van voren af aan te starten.
Zolang je deze .cab niet runt (dubbelklikt) is er niks aan de hand, maar het is wel veiliger om hem te verwijderen.

Groetjes,

Pieter

Nee, ik weet sowieso niet wat dat voor progamma is.

Ik heb spybot gedraaid, pc opnieuw opgestart maar nog steeds kan ik niet op die pagina's komen, weet je misschien nog iets.

Trouwens, ik weet niet eens van welke site dat ms7531 afkwam.

Heb je nog naar dat andere AcvtiveX ding gekeken?
(cavello.com).

Verder kun je nog de regels onder R0 en R1 met die van je collega vergelijken. Ik kan van hieruit niet beoordelen of dat zo juist ingesteld is.

Groetjes,

Pieter

Ja, heb ik naar gekeken, en verwijderd, wist niet wat dat was.

Regels ook vergelijke ik heb alleen een andere startpagina, maar dat heeft iedereen bij ons in het bedrijf.

Best vreemd vind ik,

Eerst nog maar even wat standaarddingetjes:
In de taakbalk van IE > Extra > Internetopties > tabblad Algemeen > klik op Bestanden verwijderen.
Op het tabblad Geavanceerd klik je op Standaardinstellingen herstellen.

Even voor de goede orde, je krijgt een foutmelding 404 te zien als er een site onbereikbaar voor je is, toch?

Groetjes,

Pieter

nee,

Hij zegt dat hij de pagina niet kan vinden.

Dit komt naar voren":

Er zijn geen resultaten gevonden voor "www.aluminiumdonk.com".

Probeer het nogmaals door de URL in de bovenstaande adresbalk te typen.
Of zoek op het web naar:

Ga naar MSN Zoeken voor een volledig overzicht van de resultaten voor "www.aluminiumdonk.com".

Hmm. Ik heb net je oude thread gevonden over ms7531.
Ik ken die hele tool niet waarmee je het verwijderd hebt en ik heb geloof ik ook geen zin om hem uit te proberen.
Twee pogingen:

Start > Uitvoeren > sfc /scannow > OK
Windows 200 CD nodig

en

http://www.cexx.org/lspfix.htm

Groetjes,

Pieter

Pieter,

Als ik dat ispfix heb gedownload komt hij met de onderstaande dingen, die ik kan verwijderen:

FILE: Description:
rnr20.dll tcpip
winrnr.dll ntds
nwws2nds.dll Novell Directroy Services Name Provider
nwws2sap.ll Novell ipx/spx sap name provider
nwws2slp.dll Novell Slp provider
nwprovau.dll NwLink ipx/spx NEtbios comptitabel transportprotocool
msafd.dll (Protocol Handler)
rvspsp.dll (Protocol Handler)

Wat moet ik hier mee doen????

Als het programma zelf niets aangeeft, moet je daar niks mee doen, anders krijg ik straks je netwerkbeheerder op mijn nek. ;)

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan