Bepaalde programma's werken niet goed onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Mijn dochter heeft net een nieuwe laptop van acer met Vista en ook hierop doen bepaalde programma's (Acer Orbi Cam en Windows Agenda) het niet goed en bij de details staat hetzelfde omschreven, appcrash. Dus het ligt niet aan dat spel denk ik.
Wie weet wat dit nu precies is, want ik kan nergens een oplossing vinden.
Wel zag ik bij de opstartprogramma's een programma met chinese tekens die er volgens
mij niet hoort te staan. Heb hitmanpro en Norton al laten scannen, maar dat hielp niet.
BVHD

groetjes

Verplaatst Spel werkt niet --->>> Windows Vista.

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het heeft niets met het spel Command & conquer 3 te maken. Daarbij breek je in iemand zijn/haar topic in, wat niet echt netjes is.

Zijn de genoemde programma's wel Vista compatible?

Download eens Ewido Security Suite (AVG Antispyware) en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

Mijn dochter heeft net een nieuwe laptop van acer met Vista en ook hierop doen bepaalde programma's (Acer Orbi Cam en Windows Agenda) het niet goed en bij de details staat hetzelfde omschreven, appcrash. Dus het ligt niet aan dat spel denk ik.
Wie weet wat dit nu precies is, want ik kan nergens een oplossing vinden.
Wel zag ik bij de opstartprogramma's een programma met chinese tekens die er volgens
mij niet hoort te staan. Heb hitmanpro en Norton al laten scannen, maar dat hielp niet.
BVHD

groetjes
Ik heb ook een Acer. Dat opstartprogje met die oosterse tekens heb ik gewoon uitgevinkt in de opstartlijst. Nooit meer iets van gemerkt.

Sorry ik dacht eerst dat wij hetzelfde probleem hadden, maar ben er ondertussen achter dat dit niet het geval is. Voor de Appcrash van Orbi Cam heb ik een oplossing van Acer ontvangen, of het helpt weet ik nog niet moet het nog uitproberen.
Voor de Windows Agenda heb ik nog geen oplossing, heb al gescand met AVG antispyware, Hitmanpro (hier zit ook Ewido in) en Norton, maar dit helpt niet. Als het spyware is dan moet bij Fout modulenaam: oyopu.dll staan en bij ons staat: WinCal.exe.
Dus ik blijf verder zoeken. :(
Mocht ik een oplossing vinden dan meld ik dat hier wel. :)

Gelukkig dat jij dat ook bij de opstartprogjes had staan Lexaldo, die Oosterse tekens, ook ik heb hem gelijk uitgevinkt. :cool:

Via acer is het probleem met de Orbi Cam weer verholpen, dit was de oplossing:

Wanneer u naar de volgende directory browsed:
C:\Windows\BisonC07, in die map staat het bestand
LiveCa07.exe. Wanneer u de toepassing gevonden hebt, dubbel
klikt u erop en dan begint de installatie meteen. Dit bestand
is niet gelinkt aan shortcuts op het bureaublad of aan
programma's, vandaar dat het niet werkte.

Mocht dit niet helpen dan de drivers opnieuw installeren, wel de oude deinstalleren en zoeken naar de juiste drivers bij de juiste Acer Notebook versie natuurlijk.

Alleen heb ik nog geen oplossing gevonden voor de Windows Agenda, maar heb wel via dit forum een oplossing gevonden om de foutmelding kwijt te raken. Oude agenda verwijderen en een nieuwe aanmaken. Alleen als er een afspraak in getypt wordt dan komt de foutmelding ook terug. Het wachten is op een patch van Microsoft voor dit probleem.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan