Bepaalde sites doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timvw

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Hoi,

Ik heb sinds een weekje een probleem dat ik niet meer op bepaalde sites kan:

Deze webpagina is niet beschikbaar

Met onderin:
Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): De verbinding is opnieuw ingesteld.

Ik werk meestal op Google Chrome, maar op andere browsers werkt het ook niet.
Op onze vaste pc (waar de router op is aangesloten) daar doet ie het ook niet, maar op m'n iPod wel.

Ik zit zelf altijd op mijn laptop en maak dan gewoon gebruik van draadloos internet.

Heel technisch ben ik niet dus ik weet niet veel van instellingen enzo.
Zou iemand me kunnen helpen?

p.s: via Proxy server zijn de sites wel berijkbaar maar ik moet flash gebruiken en dat hebben de meeste niet.

Alvast bedankt!

Wat je zou kunnen proberen om een herstelsysteem van 2 week terug te doen.
Ik denk dat je een programma op je pc hebt die het blokkeert (zet eens alles uit).
Ik weet zelf dat ik met het programma "peerblock" niet op bepaalde sites kom.

Misschien klinkt het een beetje dom maar wat is de makkelijkste manier om dat te doen op Windows XP proffesional?

Alvast bedankt voor de tip.

P.S. Het probleem is op 2 verschillende computers die wel aan hetzelfde netwerk hangen dus ik weet niet of dat het probleem anders maakt of zoiets.

Laatst bewerkt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/224715-XP-Systeemherstel-Windows-XP
en dan naar "Terugzetten van een eerder gemaakt herstelpunt."

Maar wat ik eerst zou proberen is op beide pc's eens alle programma's te sluiten en dan kijken of je op de internet pagina's komt. Als alles uitstaat en het werkt wel dan moet je om de beurt programma's aan zetten en kijken welke de boos doener is.
Als je zelfs met alle programma's uit niet op de pagina's komt doe dan een systeemherstel van 2 week terug ofzo.
Werkt het dan nog niet dan is er iets mis met je netwerk en kan ik verder niet meer helpen.

Helaas werkt het niet en heb ik geen herstel punt gemaakt dus kan ik ook niet terug daarnaartoe. (dom van me maarja)

Toch bedankt voor je hulp.

En dat programma's sluiten werkte ook niet?

niek30:
Type in het veld "zoeken/uitvoeren" vlak boven START de tekst "msconfig" (zonder " " )
Je krijgt een nieuw scherm te zien met 6 tabbladen.
Kies het tabblad "services" en zet onderaan een vinkje bij "Alle Microsoft services verbergen"
Haal bij wat je overhoudt alle vinkjes weg.
Daarna naar het tabblad "opstarten" Daar mag je ook alle vinkjes weg halen.
Start de pc/laptop daarna opnieuw op.
Je krijgt (als je een vinkje plaatst) éénmalig een scherm dat je opstart aanpassingen hebt doorgevoerd.

Daarna test je of je verbinding nu wel goed werkt.
Indien dit zo is, doe dan nog een keer "msconfig" en zet de vinkjes terug bij je antivirus sorfware, zodat die voortaan netjes opstart.
Als de pc verder goed draait, hoef je niets meer te veranderen (de mijne draait perfect in die stand).
Mocht je de pc in de oude staat terug willen brengen, zet dan één voor één de weggehaalde vinkjes weer terug en start telkens opnieuw op om uit te testen.
Op het moment dat je oude probleem terug keert weet je welke service, of welk opgestarte programma daarvoor veranwoordelijk is.

Laatst bewerkt:
Nee helaas heeft dat ook niet geholpen, maar bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan