bepaalde sites laden niet goed in Opera

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
Berichten
339
heej,

ik speel al een hele tijd de browsergame tribalwars.
de laatste tijd laad het spel verschrikkelijk slecht.
ik weet niet hoe ik het duidelijk kan omschrijven dus daarom maar een printscreen:
2yugcc6.jpg

zo ziet het er uit in opera.

zo hoort het er uit te zien (Firefox):
35k5xf4.jpg


ik hoop dat jullie me kunnen helpen?
ik heb opera al ene keer volledig met instellingen verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd zonder aan de instellingen te zitten.

MVG Tibor
 
Wat er precies aan de hand is is moeilijk te controleren zonder zelf de pagina te kunnen laden. Maar ik zie twee mogelijkheden.
1) Je hebt, per ongeluk, via menu->page->style een style aangezet die afbeeldingen en CSS uitschakelt, daar dus even controleren en terugzetten naar author mode als je daar inderdaad iets verandert hebt.
2) CSS en afbeeldingen staan onder een ander adres dan de site zelf en worden geblokkeerd door de content blocker, even controleren wat daar geblokkeerd wordt dus.

Oh, ten slotte, klik even op dat pijlte rechts onderin en kijk wat je instelling voor afbeeldingen is.

Gebruik je trouwens de nieuwste versie (12) of iets ouders.
 
het eerste is het niet in ieder geval want hij stond op auteursstand.
het 2de weet ik niet omdat ik niet weet hoe ik bij de contentblocker moet kijken (wat is de Nederelandse vertaling daarvan?)

maar al heel erg bedankt voor de snelle reactie!
 
Als je naar voorkeuren->inhoud gaat zou je daar een knop moeten zien voor "geblokkeerde inhoud" o.i.d. daar vindt je een lijst met alles dat geblokkeerd wordt.
 
er staat niks geblokkeerd.

ik kwam wel iets anders tegen.
als ik naar voorkeuren naar webpaginas ga en dan bij afbeeldingen kan ik kiezen tussen:afbeeldingen tonen, opgeslagen afbeeldingen of geen afbeeldingen.
hij stond op afbeeldingen tonen dus daar ligt het niet aan...

MVG
 
Heb je een link naar een pagina waar het probleem te zien is? (waar ik niet voor hoef in te loggen)
 
Hm, het ligt in elk geval niet aan Opera zelf, de site laadt hier prima. Het lijkt er toch op dat je afbeeldingen uit hebt staan. Het is een paardenmiddel maar wat je kunt doen is het operaprefs.ini bestand wissen, daarin staan je voorkeuren dus als je dat wist gaat alles weer terug naar de fabrieksinstellingen. Je kunt het bestand vinden via opera:about
 
hoe moet ik het vinden?

ik ben nu bij program files en dan opera. moet ik dan het bestand: operaprefs_default.ini verwijderen?

MVG
 
Nee..., operaprefs.ini zoals ik zei. Kan zijn dat dat in Windows een verborgen bestand is, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Als je naar de pagina opera:about gaat staat de locatie van dat ini bestand gewoon netjes aangegeven.
 
gevonden en het werkt!

ik ben benieuwd of dit blijvend is.

in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!

Tibor
 
Mooi dat het opgelost is :) Vergeet niet de vraag op 'opgelost' te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan