Bepaalde spellen gaan traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhonicStudios

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Berichten
81
Tja, ik weet niet of dit wel de goede plek is om het te posten maar anders kunnen jullie het vast wel verplaatsen :)

Ik heb sinds een tijdje last van traagheid op spellen zoals Runescape( en private server), Minecraft maar het rare is zoals bij private servers en minecraft is dat m'n pc ze simpel aan kan (heel soepel)
Maar nu ik merk dat het om de 1 of 2 minuten (altijd) traag is, ga ik me toch dingen afvragen. Ik heb dus Taakbeheer bij de hand gehouden en zag dat iedere keer dat het traag ging, mijn CPU 100% werd gebruikt. Overigens merk ik dat de spellen die ik regelmatig speel Java applicaties zijn.. Al hoewel het ook bij Call of Duty Modern Warfare 2 is.
De processen die dan samen 100% maken zijn meestal als ik online zit te praten met TS of Skype/MSN is het spel en dat 100% samen dat gaat dan zo ong 10 seconden héél traag, en vervolgens weer voor een minuutje of 2 weer snel.
Soms gaat Skype/TS/MSN wel tot 60-70% terwijl mijn spel maar 40-30% cpu gaat. En het werkt niet als ik prioriteiten aanstel of affiniteit.
Ik heb overigens 3 GB ram en een Intel Pentium D 2,8GHZ processor die de spellen simpel zou kunnen spelen en dat deed het ook (vroeger).
Zou het misschien leggen dat ik 23.9GB/80GB op m'n C:/ nog over heb?
Toen ik ong. 1 maand geleden m'n pc defragmenteerde bleef het traag
Oh en Ik heb Nod32 uitgezet, dat gaat niet meer aan en AVG antivirus gedownload.
Dat had wel iets gevolgen voor het gemiddelde FPS van Runescape maar bleef telkens traag gaan om de minuut. Ik heb overigens geen virussen (gescand)

Help mij?
P.S. Ik heb teamviewer
 
Nee, gamebooster werkt voor geen meter bij mij.
Het 100% ding komt alleen als ik spellen speel ook zonder skype/msn/ts.
en ik vermoed dat dit slechts bij java spellen zijn. (runescape,minecraft)
 
Oke als ik niet skype/teamspeak/msn(gesprek) aan heb, dan gaat hij ook niet alsmaar traag.
Maar toch zou ik graag een oplossing hebben.
 
Ik krijg nu zo mijn twijfels, heeft iemand anders soms hetzelfde probleem, ik denk dat het bij java ligt.
 
Kan iemand mijn nog helpen? msn en java client doen redelijk normaal, maar zodra ik een gesprek start begint het haperen dit is met teamspeak, skype, msn, xfire.
Zou het toch aan mijn microfoon liggen?
 
Voor spellen zoals runescape is een goede netwerk verbinding van grootte belang.
Stuur eens eens een logje van www.pingtest.nl en www.speedtest.net

En wat voor video kaart heb je er in zitten?
optioneel is ook om even processor en geheugen te melden.
 
optioneel is ook om mijn bericht te lezen.. dan weet je geheugen en processor..
btw ik heb een ATI HD 3400 512/256mb? (weet niet zeker.. ene keer 512 zegt ie andere keer 256.. :S) maar deze heeft verouderde drivers maar als ik update gaat m'n beeld eraan, (640x480 resolutie met 8 bit... en kan niet veranderen.) Maar het probleem onstond toch ongeveer de periode toen ik probeerde drivers te updaten van video kaart... maar waarom gaat CPU dan alsmaar omhoog naar 70%... alleen als ik microfoon gebruik..?


Internet is meestal tussen 18-20 mbps maar ik heb gehoord dat ze bezig zijn met het internet ofzo..

hier is pingtest
 
Laatst bewerkt:
de oplossing was Pc van binnenuit stofzuigen, processor zat ong. 90% onder het stof.. is het gek? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan