• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde waarde in combobox (keuze lijst) niet mogelijk om te selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bkoppers

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Hopelijk wil iemand mij hier wederom helpen.

in bijgevoegd bestand heb ik een Overzicht formulier gemaakt "UFFrezenOverzicht" waar in geselecteerd en gesorteerd kan worden op waardes,
echter om 1 of andere reden loopt het niet lekker.
In Combobox "ComBArtNr" lukt het bijv. niet om de waarde "880" te selecteren als er geen enkele filter aan staat.
In Combobox "ComBOpnm" lukt het niet om de waarde tekst "cilindrische" te selecteren!!

Hopelijk wil iemand van jullie de tijd nemen om hier eens in te duiken. Ik heb ff geen idee meer waar ik de plank mis sla. :o

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het click event van die dropdown roept de update routine aan, die vervolgens het change event weer aanroept. Gewoon een break point zetten in het click event van de combo, dan zie je het vanzelf.

Hoe moet ik dat 'breakpoint' toevoegen aan mijn click event.
Ik heb geen idee hoe ik een breakpoint moet gebruiken.

Code:
Private Sub ComBArtNr_Click()
On Error Resume Next

Dim strFind As String
    Dim rngFind As Range, rngLookUp As Range

strFind = ComBArtNr.Value
    Set rngLookUp = Range("Frezen[Artikel nummer]")

Set rngFind = rngLookUp.Find(strFind)
    rngFind.Select

ComBArtNr.Value = rngFind

VerversGegevens
End Sub

Laatst bewerkt:
Klik op strFind = ... en druk dan F9. De regel wordt paars. In de kantlijn klikken heeft overigens hetzelfde effect als F9. Weer op F9 drukken haalt de kleur (en dus de breakpoint) weer weg.
Start dan je userform en kies een waarde uit die keuzelijst. Stap door de code met de functietoets F8. Als je met je muis over variabelen hangt, dan zie je hun waarde.

Dankjewel voor de uitleg, maar helaas heb ik hier niet veel aan.

De gebruikers van het "zoek formulier" kennen geen vba en moeten gewoon gegevens kunnen opzoeken. zonder extra toetsen te moeten indrukken.

Zucht. Dit is niet voor je gebruikers bedoelt, maar voor jou, om te troubleshooten en te ontdekken waar het misgaat.

:o
ik zei al dat ik niet wist wat die functie deed... maar nu begrijp ik wat je bedoel.
en het probleem was dat de comboboxen steeds van waarde wisselen door de keuze.

Ik heb het nu anders opgelost en het werkt prima nu, dankjewel.

Ik loop enkel nog tegen het probleem aan dat ik een combobox heb met getallen, ik kan alle "hele getallen" selecteren maar getallen met decimalen achter de komma pakt ie niet.
enig idee waar dat aan zou kunnen liggen.

Op verzoek van TS heropend.

Bedankt voor het opnieuw openen, ik heb inmiddels zelf al mijn fout ontdekt, ik kon in mijn combobox de waarde 6 niet kiezen, hij ging direct naar 16.
door "LookAt:=xlWhole" toe te voegen, werkte het wel. :o

Ik zal de vraag weer als opgelost markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan