• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde waarden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

survivorman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2013
Berichten
2
Ik heb een kostenoverzicht waarbij ik elk bedrag aan een bepaalde post toewijs. Nu wil ik graag op een ander tabblad een overzicht van alle kosten per post. Zie onderstaande een voorbeeld hoe ik het er nu in heb staan:

NrDatumOmschrijvingPost/categorieInkomstenUitgaven
112-8omschrijving 1Materiaal055,25
213-8omschrijving 2Verzekering0125,15
313-8omschrijving 3Brandstof065,02
413-8omschrijving 4Materiaal37,500

Ik weet dat je het gemakkelijk kan doen met een filter, maar ik wil graag dat ik alle gegevens in een ander tabblad per post kan weergeven (voor het overzicht). Wie kan me verder helpen?
 
Laatst bewerkt:
Hi Survivorman,

Welkom op het forum.
Dit moet lukken met een draaitabel.

De helpers hier hebben graag een voorbeeldbestandje, dan moeten we zelf niet gaan bouwen aan iets.

Joske
 
Bedankt mxs51mc, ziet er goed uit. Heb nog wel twee vragen:
- Ik wil graag alle gegevens per categorie op één pagina, zonder een filter te gebruiken (of dit filter kopiëren, zodat ik ze naast elkaar kan bekijken).
- Hoe verwijs je naar kolom C in "lijst" ?/ Waar staat rngMyList?
=SUM(1/COUNTIF(rngMyList;rngMyList&""))

Opmerking: De kolom "inkomsten is bedoeld als het inkomsten zijn. Verder heb ik nog een eerste kolom: deze heeft een uniek nummer (oplopend)
 
En nu eens zonder filter en VBA :)
Ik heb tussenkolommen G tem K bijgemaakt in sheet Lijst.
Deze kolommen houden de opeenvolgende rijen bij van de categorie bovenaan de kolom. (klinkt niet echt duidelijk :()
Nu zijn dat allemaal formules maar ik ben bijna zeker dat het met een matrixformule eenvoudiger kan... ... ...

In nieuwe Sheet1 worden de rijen van die kolommen dan gebruikt als offset van de volledige lijst.
Duidelijk?
Ik hoop van wel want ik kan het niet beter uitleggen :( :(

Vul eender wat bij in de lijst en het zou automatisch moeten bijkomen onder de juiste categorie in Sheet1.


Merk op dat ik slechts 3 categoriëen aangemaakt heb in Sheet1, aan u om de andere bij te maken.


Je zou nog een stapje verder kunnen gaan door de cellen B1, G1 en L1 ook variabel te maken volgens de rngMyList en dan de juiste tussenkolom (G tem K) te selecteren :evil:


rngMyList is een dynamische range via de formule aangemaakt in de Name manager
Code:
=OFFSET(Lijst!$C$2;0;0;COUNTA(Lijst!$C$1:$C$1000)-1;1)


Bekijk bijlage 2013-08-18--RecordsSamenVoegen--V002.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan