Bepaalde webpaginas worden geblokkeerd in verschillende webbrowsers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hallo,

Ik weet niet of het hieronder valt of onder software maar ik heb een probleem met dat bepaalde pagina's van internetsites in geen enkele webbrowser meer toegankelijk zijn. De eerste was www.ziggo.nl en daarna vielen anderen ook weg. Ziggo is mijn provider dus het zal wel heel raar zijn als ze ineens hun eigen site gaan blokkeren. Ik heb toen avast virusscanner verwijderd en een andere geïnstalleerd en toen kon ik ineens weer op ziggo komen en ook de andere sites deden het weer.

Nu ben ik een spelletje gaan spelen op http://skyrama.bigpoint.nl en nu loopt ie daar ineens mee vast, ook hun hoofdsite, http://nl.bigpoint.com kom ik niet meer op.

Op mijn laptop daarentegen kom ik op alle sites zonder problemen dus er is iets mis op mijn PC en ik weet niet wat. Het weghalen van avast heeft het probleem met andere websites "opgelost" leek het, maar nu doet ie het met andere sites dus ineens niet meer.

Ik weet niet waar ik het zoeken moet nu en ik weet ook niet wat ik aan specificaties moet doorgeven maar als iemand iets weet of ergens iets heeft wat problemen kan opzoeken en eventueel hier in het forum weer kan plaatsen zodat mensen dat kunnen lezen en uitvinden wat er mis is, dan graag.

Ik heb op adware gezocht en behalve een paar cookies heb ik niks gevonden en die cookies verwijderen heeft ook niks opgelost. Ik heb op virussen gescand en ook daar niks gevonden dus dat is het schijnbaar niet.

Enige hulp wat dan ook is heel erg welkom want me laatste optie is radicaal de HD wissen en win 7 er opnieuw opzetten maar dat doe ik liever niet want das zo'n gehannes....

Heb je al geprobeerd om je router en/of modem een minuut of wat van de stroom af te halen of te resetten ?

Groeten Marcel

Ja, dat heb ik ook al gedaan. De modem tig keer omdat sinds ziggo de snelheid verhoogd heeft naar 40Mbit/sec de modem zichzelf steeds resette en ik heb tig nieuwe modems gehad al van ziggo en die doen allemaal hetzelfde... En de router heb ik gister nog van de stroom afgehaald omdat ik een draadloos connectie probleempje had.

Ik kan nu wel weer op de ene site komen op de PC, de http://skyrama.bigpoint.com maar ik kan nog steeds niet naar de hoofdsite van hun, op de laptop kom ik er wel.... Erg vaag dat.

P.S.

Als de laptop er wel op komt en de pc niet, dan helpt het resetten van de modem en/of router toch niet?

Laatst bewerkt:
Als de laptop er wel op komt en de pc niet, dan helpt het resetten van de modem en/of router toch niet?
Mee eens maar toch voor alle zekerheid :)

Vertel eens wat meer over je netwerk:
-1- Is je modem van UPC ook gelijk je router ?
-2- Bekabeld of draadloos netwerk ?
-3- Scheelt het wanneer je laptop uitstaat ?
-4- Hebben beide pc's hetzelfde OS ?
-5- Gebruik je DHCP of hebben ze een vast IP adres ?
-6- Gebruik je op beide pc's dezelfde virusscanner en/of firewall ?

Groeten Marcel

-1- Is je modem van UPC ook gelijk je router ?

Mijn modem is van Ziggo en nee, het is me modem alleen, ik heb zelf een router ertussen gezet.

-2- Bekabeld of draadloos netwerk ?

Me PC zit via een kabel aan de router en me laptop is draadloos aangesloten

-3- Scheelt het wanneer je laptop uitstaat ?

Geen idee, dat heb ik nog niet getest, zal ik zo ff doen en op terugkomen.

-4- Hebben beide pc's hetzelfde OS ?

Ze hebben allebei win 7, alleen me pc is win 7 ultimate en laptop is win 7 home premium.

-5- Gebruik je DHCP of hebben ze een vast IP adres ?

Ze hebben beiden een vast ip adres

-6- Gebruik je op beide pc's dezelfde virusscanner en/of firewall ?

Ze gebruiken nu dezelfde virusscanner, de pc had eerst AVAST en nu hebben ze allebei Avira. Toen ik avast deïnstalleerde leek het opgelost en kon ik weer bij ziggo komen, maar nu gaat ie ineens andere websites blokkeren lijkt het.

Ze gebruiken verder alleen de windows firewall.

Laatst bewerkt:
En als je je pc direct aan je modem koppelt zijn de gevraagde websites dan nog steeds onbereikbaar ?

groeten Marcel

Even ter extra info... ik heb de router er weer tussen gezet en me PC op automatisch IP adres verkrijgen laten staan en hij wil dan ook niet naar die website toe... maar, ik kan zelfs niet meer op de router komen om naar instellingen te kijken. Hij vroeg om het wachtwoord en login naam en die weet ik precies dus dat is niet fout, maar daarna blijft het laden logotje staan en kom ik niet op de router. De handeling afgebroken en opnieuw het ip-adres van de router ingevoerd en nu geeft ie helemaal het login naam en wachtwoord venster niet meer en staat ie gewoon te laden en te laden en te laden.....

Kan het zijn dat de router kapot aan het gaan is? Want hij doet al langer wat raar soms en dan moet ik de stekker eruit halen en ff wachten en dan is het weer goed en ik heb 1x gehad dat ie gewoon niks meer deed en pas na een nacht uitstaan dee die het de volgende dag wel weer... (met niks bedoel ik dat ie helemaal niet meer aanging, geen lampjes gingen branden, echt helemaal niets, hij was ff een nacht dood :P)

P.S. Net ff de internetbrowser afgesloten en opnieuw opgestart, nu kon ik weer het login naam en wachtwoord invoeren maar hij blijft weer staan laden en laden en laden en laden en komt niet op de router.... @.@

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb iets gedaan wat niet snel aangeraden wordt maar het lost het blijkbaar wel op, alleen dit heb ik liever niet volcontinue openstaan. Ik heb via me laptop kunnen inloggen op me router... de router blokkeerd zelfs de toegang tot de router vanaf mijn pc....

Anyways, via me laptop heb ik de DMZ naar mijn PC opengezet, dit is niet wenselijk omdat nu alles naar me PC toekan zonder dat de router firewall het tegenhoudt... hier ben ik me terdege bewust van, alleen..... ik kan nu wel weer op de site komen die eerst geblokkeerd werd.

Is dit nu een teken dat er iets fout zit in mijn router of is er nog iets anders dat jullie als idee kunnen aandragen? (En met fout bedoel ik, issie kapot?) Graag een antwoord s.v.p. omdat ik dan een andere router ertussen kan gaan zetten... of het op kan lossen natuurlijk...

Laatst bewerkt:
Heb je op je router bepaalde poorten ge-forward naar je laptops IP-adres ?
Die poorten moet je ook forwarden naar je IP-adres van je PC.

Check ook de firewall van je router eens of er dingen instaan die de toegang blokkeren.

Wat is het precieze merk en type van je router ?

Groeten Marcel

Heb je op je router bepaalde poorten ge-forward naar je laptops IP-adres ?
Die poorten moet je ook forwarden naar je IP-adres van je PC.

Nee, er staan geen enkele poorten geforward.

Check ook de firewall van je router eens of er dingen instaan die de toegang blokkeren.

Dit moet ik even checken...... Ok, gechecked en dit is het enige dat er aanstaat:
Ingress, Dest IP/Port
192.168.0.0/255.255.255.0

Dit staat als enabled aangevinkt. De rest is leeg, geen sites die geblocked worden, geen IP adressen die geblocked worden, alles is verder leeg bij de firewall settings.

Wat is het precieze merk en type van je router ?

Het is een sitecom 54g turbo (wlan router)

Laatst bewerkt:
Ik ga er wel een nieuwe router tussenzetten, ik heb al 1 op voorraad omdat ie al een keertje "dood" was. Wie weet issie gewoon in de war en kapot aan het gaan. Ik merk het wel met de nieuwe router en hoop dat dat het probleem oplost want ik zit niet graag met mijn hoofdpc op de DMZ....

Wordt vervolgd iig

Ik ben benieuwd of een nieuwe router de oplossing is.
Hou me op de hoogte.

Groeten Marcel

De nieuwe router zit er tussen. Ik kan weer op websites komen maar dat kon ook een aantal dagen toen ik DMZ instelde dus ik wacht nog ff een paar dagen af en dan weet ik het hopelijk zeker...

OK, we wachten het definitieve resultaat af.
Succes verder.

Groeten Marcel

Wel, tot nu toe kan ik nog steeds op de sites komen. Het lijkt erop dat de oude router toch het probleem veroorzaakte, al weet ik niet hoe en waarom. Maar ik wacht nog steeds ff af, je weet maar nooit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan