• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde woorden in dropdown een andere kleur dan de rest

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Beste helpers. Ik zit met een vraag.

Ik heb het geprobeerd met een dropdown en een combobox maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb in het voorbeeld bestandje een dropdown gemaakt en een combobox. Zoals je kan zien is in de dropdown en in de combobox het woordje project dezelfde kleur als de rest en niet zo als die in cel a1.
Bij de combobox kan je ook kolommen aanzetten maar dan weet ik ook niet hoe ik de tekst en de kleur veranderd. De kolommen komen ook naast elkaar i.p.v. onder elkaar wat ik wil

Wat ik precies wil laat ik hier in de tekst zien en een voorbeeldje erbij voor extra duidelijkheid

project<--------------Deze moet in de dropdown/combo rood en dik gedrukt zijn
umc ziekenhuis
ziekenhuis het gooi blaricum
grafisch lyceum utrecht
vts pn zwolle
overuren
project 2<--------------Deze moet in de dropdown/combo rood en dik gedrukt zijn
umc ziekenhuis
ziekenhuis het gooi blaricum
grafisch lyceum utrecht
vts pn zwolle
overuren

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Hoi,
PLaats deze code onder uw combobox voor de kleur en dik
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
 If UCase(ComboBox1.Value) = "PROJECT" Then
    ComboBox1.ForeColor = vbRed
    ComboBox1.Font.Bold = True
  Else
    ComboBox1.ForeColor = vbBlack
    ComboBox1.Font.Bold = False
  End If
End Sub
De kolommen komen ook naast elkaar i.p.v. onder elkaar wat ik wil
Deze is wat onduidelijk, bedoel je dat als je project kiest alle bijhorende gegevens onder elkaar worden ingevuld in een werkblad?

Edit: PROJECT in hoofdletters

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je bericht. Ik ga straks kijken of het mij lukt met de code want ik heb tot nu toe geen kaas ervan gegeten. Ik heb het nog nooit gedaan. Nee ik wil de rode tekst als koptekst gebruiken. Ik werk via een uitzendbureau en dan week ik bij verschillende bedrijven en dan wil ik de namen van de bedrijven in het rood zetten. Ik heb project als voorbeeld genomen.

Ik werk tijdelijk voor een andere bedrijf omdat er op het huidige bedrijf rustig is en daarom wil ik een dropdown/combobox. Dan hoef ik alleen maar dingen aan te klikken en klaar ben ik. Het zou wel vaker gebeuren dat ik van het ene naar het andere bedrijf moet
Dus om het duidelijker te laten zien:

Bedrijf 1 <----------- in het rood en dik gedrukt
........
..........
..........

Bedrijf 2<----------- in het rood en dik gedrukt
..........
........
........

Laatst bewerkt:
Wat jij wil kan helaas niet.

Nee, de kleur (dat is toch het onderwerp?).
Onder elkaar is geen probleem toch?

Laatst bewerkt:
Je zegt onderstaande code invullen. Hoe doe ik dat?

Private Sub ComboBox1_Change()
If UCase(ComboBox1.Value) = "PROJECT" Then
ComboBox1.ForeColor = vbRed
ComboBox1.Font.Bold = True
Else
ComboBox1.ForeColor = vbBlack
ComboBox1.Font.Bold = False
End If
End Sub

Nee, de kleur (dat is toch het onderwerp?).
Onder elkaar is geen probleem toch?

Nee dat is inderdaad niet het probleem, maar ik snap niet zo goed waarom jij zegt dat het niet kan en gast0660 zegt dat het wel kan. Vandaar mijn vraag aan jou of je bedoelde met onder elkaar

Hoi,

Mischien is deze oplossing iets voor u?

@HSV:
Wat jij wil kan helaas niet.
Test de code in mijn eerste postje met een ComboBox in een werkblad, kleur verandert wel

Bijlagen

Hoi,

Mischien is deze oplossing iets voor u?

@HSV:
Test de code in mijn eerste postje met een ComboBox in een werkblad, kleur verandert wel

Nee dat bedoel ik totaal niet. Ik heb met paint ff snel een afbeelding gemaakt zodat je het kan zien wat ik wil hebben

Naamloos.png

Hoi,
Dan heeft HSV het blijkbaar beter begrepen, want wat je wilt gaat idd NIET

Zo zal het wel opvallen.
'========project========

Dank jullie wel voor alle hulp. Ik vind het wel jammer dat microsoft zoiets niet erin heeft gebouwd, maar ja je kan niet alles hebben.

Als je de gegevens iets anders opzet kan je gebruik maken van een listbox of getrapte validatie.

Bijlagen

Als je de gegevens iets anders opzet kan je gebruik maken van een listbox of getrapte validatie.

Ik snap er helemaal niks van vena ? Dan zie je het nummer voor de tekst staan en dan is de tekst nog niet gekleurd. Of denk ik nu helemaal verkeerd. Het nummer mag in ieder geval niet zichtbaar zijn

Het nummer is het projectnummer dit is natuurlijk geheel aanpasbaar naar eigen smaak. Als het nummer niet zichtbaar mag zijn hoe weet je dan dat je het juiste project selecteert? Over het kleuren is volgens mij al het eea geschreven.

Het nummer is het projectnummer dit is natuurlijk geheel aanpasbaar naar eigen smaak. Als het nummer niet zichtbaar mag zijn hoe weet je dan dat je het juiste project selecteert? Over het kleuren is volgens mij al het eea geschreven.

Ja dat klopt maar ik dacht omdat je iets schreef dat je iets wist wat iemand anders niet wist want niet iedereen kan alles weten ;)
Het map1 bestand was alleen een voorbeeld van hoe ik het graag wil hebben wat helaas niet anders kan. Aan de hand van het map1 bestand had ik het in de definitieve bestand gezet. De projectnummers worden aan de hand de projectnaam automatisch ingevuld door excel in het definitieve bestand via de welbekende als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan