• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepalen aantal pendels

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnBoy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik zit met hetvolgende probleem;

Vanuit een exportbestand heb ik onder andere de volgende gegevens;

Locatie a(Loc a)- Vertrektijd
Locatie b(Loc b) - Vertrektijd
Locatie c(Loc c) - Vertrektijd

Iedere locatie heeft vaste vertrektijden om het halve uur, met als bestemming een van de andere locaties.De mogelijkheden zijn
Loc a naar Loc b
Loc a naar Loc c
Loc b naar Loc a
Loc b naar Loc c
Loc c naar Loc a
Loc c naar Loc b

Bv. Vertrek Loc a 06:30 - Aankomst Loc b 07:00 uur.
Indien er nu vanaf Loc b 07:00 uur weer een vertrek is, moet dit als 1 pendel worden gezien. Is er geen vertrek vanaf Loc b is dit ook een pendel. Als er nu om 06:30 meer dan 8x vertrokken wordt vanaf Loc a, start Pendel 2. Zijn dit er meer dan 16 dan start pendel 3. Voor pendel 2 en 3 geldt dan ook weer dat indien er vanaf Loc b 07:00 uur een vertrek is, dit weer als een pendel gezien moet worden.
Nu komt er nog een derde dimensie bij in de vorm van Loc c. De vertrektijd hier is de vertrektijd vanaf Loc a of Loc b + 10 min. Als nu de vertrektijd vanaf Loc c 06:40 uur zou zijn met bestemming Loc b, zou dit bij Pendel 1 moeten horen.
Het volgende waar ik nog rekening mee moet houden is de datum van uitvoering.
Hoe ga ik dit in godsnaam allemaal berekenen.

Als bijlage een klein voorbeeldje.
Ik kan me voorstellen dat jullie dit nog niet geheel, af geheel nog niet snappen, in dat geval hoor ik het zeker!!

JohnBoy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan