• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepalen bovenliggende code in afdelingstabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Hoi

Ik heb een afdelingstabel die een hierarchische structuur bevat. Iedere kolom naar rechts is één niveau lager in de hiërarchie. Zie voorbeeld.

Ik wil graag in de kolommen erachter de code hebben van de baas van die afdeling, dus het bovenliggende niveau. Zie de gele cellen in het voorbeeld.

Wie weet hier een formule voor? Of kan dit alleen met VBA?

Bijlagen

Moeilijk te begrijpen wat je echt wil.
Heb toch een poging gewaagd.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Hoi

Ik heb een afdelingstabel die een hierarchische structuur bevat. Iedere kolom naar rechts is één niveau lager in de hiërarchie. Zie voorbeeld.

Ik wil graag in de kolommen erachter de code hebben van de baas van die afdeling, dus het bovenliggende niveau. Zie de gele cellen in het voorbeeld.

Wie weet hier een formule voor? Of kan dit alleen met VBA?

Dan zou dan m.i. een matrix formule worden.
Dat zal nogal vertragend werken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Moeilijk te begrijpen wat je echt wil.
Heb toch een poging gewaagd.

Cobbe

Lijkt mij persoonlijk niet zo moeilijk.
TS wil dat er gezocht wordt naar de nummer op dezelfde regel en vervolgens de bijbehorende baas (vorige kolom) gevonden wordt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Cobbe
De gele cellen zijn de outputcellen, daar kun je dus niet in zoeken want die waarde is nog niet bekend.

@Roncancio
Zoals jij in #4 stelt klopt het. Altijd 1 naar links en dan naar boven. Daar staat de leidinggevende afdeling.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar. Ben nu met VBA bezig en kan dan de cellen wel aanduiden en de waarde ophalen, maar dan ben ik de plek weer kwijt waar ik de waarde naar toe moet schrijven.:o

Ik probeer het nu met een macro:

Code:
Sub BepaalBaas()
Dim teller

While teller < 3000
    ActiveCell.Value = Selection.End(xlToLeft).Value
    [COLOR="Red"][B]ActiveCell.Offset(0, 1).Value = Selection.End(xlToLeft + 1).Value[/B][/COLOR]    
    teller = teller + 1
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Wend

End Sub

De gemarkeerde regel doet het (uiteraard) niet. Ik moet denk ik een manier vinden om die cel eerst te markeren, zodat ik weet waar ik vandaan kom en ernaar terug kan keren. Als ik dat weet kan ik de waarde opzoeken met XlToLeft, 1 cel naar links en xlUp en de gevonden waarde vervolgens in de gemarkeerde cel schrjven.

Denk ik ....:(

Ik heb ook een macro geschreven. jaja
Maar uitgaande van de geselecteerde cel.
Dus als je in kolom M een cel selecteert en je de macro activeert haalt deze de baascode op.

Cobbe

Sub BepaalBaas()

Cells.Find(What:=ActiveCell.Value, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=False, SearchFormat:=False).Activate
Cells(ActiveCell.Row, 14) = Cells(ActiveCell.Row, ActiveCell.Column - 1).End(xlUp).Rows
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan