Bepalen laatste rij ongeacht welke kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hebben

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Beste lezer,

Ik ben bezig met het creeren van een vba code die automatisch een structuur in gegevens zoekt en wegzet.
Hiervoor wordt automatisch gegevens aan elkaar gekoppeld en weg gezet in een worksheet van excel van links naar rechts.
De eerste kolom bevat de "hoofstations", deze hebben meerdere stations erop aangesloten zitten, waar een uiteindelijke structuur uit komt

De eerste kolom is hierdoor dus de start. Om niet over andere gegevens weg te schrijven moet ik deze dus de laatst gevulde rij vinden in een worksheet ZONDER dat ik weet in welke kolom deze zich bevind.
ik heb het onderstaande al geprobeerd alleen hiermee kom ik er niet aan uit. Wellicht weet iemand wat ik fout doe:

Code:
Dim laatsteRij as integer
Dim WBbetr as worksheet
Set WBbetr = worksheets(16)

laatsteRij = WBbetr.Cells.Find("*", [a1], , , xlbijrows, xlPrevious).Row   'optie 1
laatsteRij = WBbetr.Cells(Rows.Count, "A:XFD").End(xlUp).Row 'optie 2
laatsteRij = WBbetr.Cells(Rows.Count, "1:13520").End(xlUp).Row 'optie 3

MsgBox laatsteRij, vbOKOnly = vb OK

Alvast bedankt,
gr Hebben

Valt weinig over te zeggen zonder inzicht in je bestand.....

Code:
y=sheets(16).usedrange.rows.count
of
Code:
y = sheets(16).Cells.SpecialCells(11).Row
of
Code:
y=sheets(16).cells(1).currentregion.rows.count

Laatst bewerkt:
De 1ste of 2de methode van snb geven je wat je wil bereiken op voorwaarde dat je werkblad ONDER de laatst gebruikte regel MAAGDELIJK BLANK is.
D.w.z. dat er onder de laatst gebruikte regel niets mag zijn van opmaak, kleur, formules of wat dan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan