Beperk selectie uit een keuzelijst (in n subform) gekoppeld aan record uit hoofdform

Status
Niet open voor verdere reacties.

DavidBr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2014
Berichten
3
Hallo forumleden,

Ik heb een offerte/facturatie database gemaakt met tabbladen.

Het tabblad voor facturatie heeft een formulier (facturen) en een subformulier voor de gegevens.
In deze subform bevindt zich een keuzelijstveld: ''Artikelnr'' die de artikelen-gegevens uit een query haalt.

Wanneer ik een artikelnr wil selecteren uit deze keuzelijstveld dan zie ik alle records uit de query.

Ik zou graag willen dat alléén díe records selecteerbaar zijn, die te maken hebben met de geselecteerde record (klant) uit het hoofdformulier.

In zowel de query als in het hoofdformulier zit het veld "ContactId". In het hoofdformulier is dit veld ook het sleutelveld.

Alvast dank voor de hulp en vriendelijke groet,
David
 
Ik snap niet helemaal wat je wilt; een Factuur is voor een klant (tblFactuur). Die bestelt doorgaans een aantal artikelen die je dan factureert (tblFactuurRegels). Tot zover begrijp ik het. Normaal gesproken zie je ook alleen de factuurregels die bij een factuur horen doordat de 2 aan elkaar gekoppeld zijn (hoofdveld = tblFactuur.FactuurID en Subveld = tblFactuurRegels.FactuurID). Wat doet die ContactID daar?
 
Hallo OctaFish,

bedankt voor de reactie.
Ik heb het ondertussen al gevonden en het werkt.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan