beperken aantal records

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerritLeppink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Beste mensen ,

ik ben op zoek naar een manier om het aantal detailrecords op een rapport te beperken tot hooguit 3 (in principe de laatste 3 records).
Ik heb een tabel X waar bij een veld Y meerdere records voorkomen met ieder een andere datum. bv
veld datum week
Y 1-1-2012 1
Y 8-1-2012 2
Y 12-1-2012 2
Y 15-1-2012 3
Y 16-1-2012 3
etc.

Heeft iemand een tip hoe dit is in te richten?
Alvast bedankt voor het meedenken en een eventuele oplossing

mvgr
G.Leppink:)

Ik heb geen idee wat je wilt bereiken. Op een subformulier kun je de hoogte zodanig instellen dat je niet meer dan drie records ziet, maar dat is vermoed ik niet wat je bedoelt. Je geeft een voorbeeld met meer dan drie records; houdt dat in dat er wel meer dan 3 mogen worden ingevoerd? En waarom mag je die dan niet zien? En als er niet meer dan 3 mogen worden ingevoerd, hoe wil je dat voorkomen?

rapport met bepert aantal record per persoon

Het betreft een tabel met werkplekgegevens van medewerkers.
Door de jaren heen staan hierin veel gegevens die alleen op datum verschillen.
Om een ieder even vaak op een werkplek in te delen wil men per werkplek een overzicht (rapport) van:
- de laatste 3 keer dat een persoon hiervoor is ingedeeld.
- gesorteerd op werkplek met daarin de persoon die het langst gelden aan de beurt is geweest bovenaan.
- hooguit 3 records per persoon per werkplek (ivm de overzichtelijkheid)
Deel kan het aantal beperkt worden door in de query een datum cq jaarparameter (bv >2011) op te geven maar dit
moet dan iedere keer (in de toekomst) gewijzigd worden. Altijd de laatste 3 records zou een mooiere optie zijn.

mvgr
G.Leppink

Dat laatste is simpel op te lossen door in een query niet alle records te laten zien, maar in jouw geval de TOP 3. Dus in het keuzelijstje waar nu <Alles> in staat, typ je 3 (de keuzelijst bevat die waarde namelijk niet). Door op het door jou aan te geven veld Oplopend of Aflopend te sorteren, zie je de bovenste (of eerste, of grootste) 3, of de onderste (of laatste, of kleinste) 3 records. En op die query baseer je dan vervolgens je formulier/rapport.

Bedankt,!
:)Ik ga hiermee aan de slag
Hiermee ben ik al een heel eind verder!

mvgr
Gerrit Leppink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan