Beperken recordnavigatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter flbos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
In een formulier (singlge form) voer ik gegevens in die in een tabel terecht komen als er op een knop 'opslaan' wordt gedrukt. Bij het openen van het formulier is automatisch de nieuwe record geselecteerd (met docmd.gotorecord,, acnewrecord).

Als ik nu iets invul in de invoervelden en dan met het muiswiel beweeg (en dus de volgende record selecteer) of alle invoervelden doorga (met bijvoorbeeld TAB) dan kom ik automatisch in weer een nieuw record terecht en wordt het record dat ik aan het bewerken was opgeslagen (precies zo als wanneer je rechtstreeks in een tabel bezig bent dus eigenlijk). Dit is echter niet de bedoeling. Ik wil alleen naar een nieuwe record als op een knop wordt gedrukt en alleen opslaan als hier voor gekozen wordt door op 'opslaan' te klikken. Ik wil dus voorkomen dat ik via de reguliere recordselectie (muiswiel of door alle velden heenlopen) in een nieuwe record terecht kan komen, kan dit?

Hoe ik met een knop in een nieuwe record terechtkom weet ik wel, maar voorkomen in de genoemde gevallen waarin het niet de bedoeling is lukt me absoluut niet. Iemand met een oplossing?

In het formulier op het tabblad other moet je "Cycle" op "Current record" instellen. De tabtoets zal dan niet naar een nieuw record springen, ik weet niet zeker of dit ook voorkomt dat het scrollwieltje datzelfde doet.

Anders kan je in de BeforeUpdate event wellicht een check inbouwen.

Grtz,

Wat voor check zou dat moeten zijn dan? Ik heb al geprobeerd voor het formulier een on mousewheel procedure met de code:

docmd.cancelevent

te hanteren, maar dit werkt helaas niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan