• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beperking in voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
In voorwaardelijke opmaak kan ik helaas slechts 3 voorwaarden kwijt.
Op basis van 6 criteria wil ik 3 kleuren lettertypes gebruiken.
Kennelijk kan ik niet in 1 voorwaarde een OF-contructie kwijt.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Vraag 2 (mag dat?): ook voorwaardelijk...
Afhankelijk van waardes in kolom A wil ik de bijbehorende cel in kolom B de achtergrond rood kleuren. Hoe werkt dat en zou ik dat met de vorige vraag kunnen combineren??

Ook weer veel dank.

Vanaf excel 2006 heb je ruim 30 mogenlijk heden met voorwaardelijk opmaak exacte aantal weet ik "ff" niet.
Als je een voorbeeld bestandje er op zet kunnen mensen dit er zo voor je in zetten en kan je zelf zien hoe het gedaan wordt.(tip volgende keer )
Zie voorbeeld bestandje

Ter info je kan geen als formule in een voorwaardelijkopmaak kwijt, dat is zeg maar al een als formule

Bekijk bijlage voorwaardelijk opmaak voorbeeld.xlsx

Bij voorwaardelijke opmaak kan je een formule instellen zoals ik gedaan heb

in feite staat er als B4 groter is dan 2 maak c4 dan rood

Laatst bewerkt:
Mauvan,

als je een voorbeeldje plaatst (zonder evt "gevoelige" info) dan kan er een antwoord op maat gegevens worden.

Thanks! De kolom met grijstinten snap ik nu.

Maar de vraag was eigenlijk iets uitgebreider. Er zijn maar 3 criteria mogelijk bij voorwaardelijke opmaak. En dan kom ik bij 4 kleuren en/of 4 of meer celwaarden in de knoei.
Zie aangepaste upload Bekijk bijlage opmaak.xls

Nu begrijp ik iets niet : In het voorbeeldbestand wat ik gepost heb voor je in post #5 worden de letters gekleurd en krijgt de kolom ernaast een grijze kleur als er een B of en E in staat . . . .

Mijn vraag nu is dus: Wat klopt er niet ?

Communicatie is vaak het grootste probleem van de oplossing.
.... en dat is deels mijn schuld. :confused:

Wat ik gedaan heb in post #1 was een gewenste situatie. Zie uitleg in post #1 waarin dus 2 vragen staan.
Uiteindelijk snap ik hoe de grijs-vlakken tot stand komen (tweede deel van mijn vraag), maar waar het in essentie om gaat heb ik nu benadrukt met de situatie VOOR en NA.
Daarin heb ik jouw oplossing eruit gelaten, want die begrijp ik nu.

Hamvraag is: hoe omzeil ik de beperking van slechts 3 voorwaarden in de Voorwaardelijke Opmaak.
Ik zie namelijk geen oplossing in jouw spreadsheet van de kleuren letters in kolom A. (ik zie toch niets over het hoofd?)

Laatst bewerkt:
Antwoord op jouw hamvraag is hoe ik de letters laat kleuren in post #5 (en dus niet de grijze vlakken)

(mijn edit was trager dan jouw antwoord. )
ik zie de letters kleuren, maar zie niet hoe!

Via voorwaardelijke opmaak gaat het je niet lukken in Excel 2003, hiervoor heb je VBA nodig. ( nou is dat ook niet helemaal mijn ding maar dit ging nog)
Gebruik ALT+F11 en je komt in het VBA gedeelte, de code staat in blad 1

Succes,

vlag! wimpel!
weer wat geleerd. ik zocht al vergeefs naar een macro
laatste vraag: wat is de .Font. code voor vet?

Toegepast.

Succes,

P.S.
Ik kan me voorstellen dat je nog meer vragen hebt en die kan je hier altijd stellen, mocht je geen vragen meer hebben wil je dan de vraag op opgelost/afgehandeld zetten?
Kijk ook eens onder F1 zowel Excel als VBA hebben een redelijke helpfunctie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan