• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beperking opleggen aan een cel.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LVDA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LVDA

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2016
Aan al de genieën, wat ik niet ben.

Graag had ik de inhoud van een cel beperkt, met het volgende.

Het mag enkel mogelijk zijn alle getallen tussen -14 en + 14 in de cel in te vullen. Zodus -13;-12;-11; enz. tot +11;+12;+13. Het getal nul zou ook moeten worden uit gesloten.

Is hier een formule voor a.u.b.

Dank bij voorbaat en voor allen een gezond en fijn nieuwjaar.

Geen formule. Dat kan met Gegevensvalidatie.

Hiervoor is gegevensvalidatie uitgevonden. Als je even een voorbeeldbestandje plaatst dan wordt het vast wel voor je gemaakt.

voorbeeld bestandje?

U vraagt een voorbeeld bestandje

Ik heb het niet, maar ik wil in cel A1 enkel volgende getallen kunnen inbrengen. -13;-12;-11; enz. tot +13. en wil daarbij het getal 0 uitsluiten indien mogelijk.

Kijk eens naar dit. Het lijstje met geldige waarden heb ik met opzet zichtbaar gelaten. Naast dit voorbeeld zijn er nog meer mogelijkheden.

Bekijk bijlage GegVal.xlsx

Het lijkt mij vrij onzinnig dat als je met een excelbestand bezig bent dat je geen voorbeeldje kan maken.

Mogelijk moet je er nog iets aan aanpassen
Code:
=AND(ABS(A1)>14;A1<>0)

werkelijk ik heb een idee wat ik allemaal zou willen maar er is nog niets concreets.

Wel hartelijk dank voor de hulp en als ik er door geraak stuur ik het bestand

Groeten

Ik denk dat ik een fout maak Ik antwoord op het bericht van edmoor onder het driehoekje attendeer de moderator.

Edmoor gegroet,

Ik heb je voorbeeld gedownload maar dit is niet mijn bedoeling.

Ik wil deze getallen in één cel kunnen inbrengen met volgende beperking.

De getallen die u opgeeft mogen enkel in die cel worden aanvaard. als ik probeer in die cel het get 14 of -14 ( of alle getallen daar boven of onder)moet in een weigering krijgen of de cel laten bv. rood kleuren .Maar het mag niet worden aanvaard.

Misschien is dit op te lossen maar ik hoop van wel.

Hallo LVDA,

Als @VenA even een bestandje had geplaatst had je er iets aan gehad.

Het is hier normaal dat je een bestandje plaatst als vragensteller, maar wat moet je met een bestandje met één cel waar een getal in staat. :D

In onderstaand bestandje gaat het om cel A1.

Bijlagen

Edmoor gegroet,
Ik heb je voorbeeld gedownload maar dit is niet mijn bedoeling.
Ik wil deze getallen in één cel kunnen inbrengen met volgende beperking.
De getallen die u opgeeft mogen enkel in die cel worden aanvaard. als ik probeer in die cel het get 14 of -14 ( of alle getallen daar boven of onder)moet in een weigering krijgen of de cel laten bv. rood kleuren .Maar het mag niet worden aanvaard..

Dat is precies wat mijn voorbeeld doet. Heb je het wel eens getest? Dat is wel de bedoeling uiteraard voordat je er iets over zegt. Tik maar eens een getal in cel A1 in, want daar vroeg je om. De kolom met de geldige getallen kan je onzichtbaar maken of op een ander blad invullen. Ik zei al dat er meerdere mogelijkheden zijn. Die van VenA en HSV bijvoorbeeld. De werking is verder gelijk. Ik heb voor mijn voorbeeld gekozen omdat deze het meest zichtbaar is.

Heb je al eens gekeken wat Gegevensvalidatie precies doet? ik denk het niet en daar leer je toch meer van.
https://support.office.com/nl-nl/ar...p-cellen-29fecbcc-d1b9-42c1-9d76-eff3ce5f7249

Laatst bewerkt:
edmoor ik had het geprobeerd in andere cellen maar niet in A1 verontschuldig mij.

Ik had als voorbeeld A1 genomen om aan een formule te geraken die ik eventueel later op andere cellen kon toepassen.

Groeten

Geen probleem. Maar het is de cel die je in #1 als voorbeeld noemde, vandaar dat ik die gebruikte ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan