Beperkingen in LAN na install van SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Wie heeft er ook sinds installatie van SP2 problemen met zijn netwerk ? Ik heb na installatie van SP2 ineens dat mijn netwerkverbinding (LAN) de melding geeft 'Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'

Ik kan dus ook niet met de client PC het internet meer op en netwerken :(
Omdat er dus geen LAN verbinding is. Heb eerst geprobeerd om mijn Firewall (ZA en die van XP) uit te schakelen, maar het is enblijft een crime om verbinding te krijgen.

Hij heeft blijkbaar problemen om het IP adres te vernieuwen, want dat heb ik al geprobeerd, maar dat lukt dus niet.
Iemand dit ook al mee gemaakt, of nog beter weten op te lossen :)


Wie o wie ?
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook problemen en heb snel de Windows Firewall uitgezet.
Even de router resetten en dan opnieuw opstarten.
Probeer het eens.
 
Elisa,

De Windows firewall had ik al direct uitgezet, daar ik Zonealarm al gebruikte. En mijn modem is een USB speedtouch modem. Ik weet niet of ik dat ook moet of kan resetten ?


Remy
 
Bij mij zit datzelfde modem voor de router. In ieder geval kun je de stekker uit de pc halen. Afsluiten en opnieuw opstarten met modem er in.
Als je een netwerk hebt.........heb je dan geen router?
 
Mijn ADSL modem zit rechtstreeks op de USB poort aangesloten en de andere pc is verbonden via netwerkkaart. Op deze manier zijn deze twee pc's dus met elkaar verbonden en wordt het internet ook gedeeld.
 
Dan weet ik het verder ook niet. Als je het service pack 2 niet al te belangrijk vind zou je het een poosje eraf kunnen halen. En kijk eens bij Alcatel/Mxstream of wie dan ook van wie je dat modem hebt.
Ik moet zeggen dat het bij mij ook niet constant loopt. Dan weer de printer die ik niet kan bereiken, dan de shared files.
 
ok elisa bedankt voor het meedenken. ik ga nog ff verder zoeken.

;) :thumb:
 
Elisa,

Ik heb het volgens mij gevonden !! :)
SP2 is er idd de oorzaak van dat je LAN door de war wordt gegooid. Op een gegeven moment was er idd weer netwerk verbinding, maar nog geen internet op de client pc. :( Ik zat op een gegeven moment bij de eigenschappen van mijn speedtouch te kijken en toen zag ik dat bij het tabblad geavanceerd van de modem de opties waren uitgevinkt dat andere pc's in mijn netwerk gebruik mochten maken van de speedtouch.

Dus zal SP2 hier ook wel wat aan gewijzigd hebben :mad: Want nu ik weer alles heb aangevinkt is de verbinding weer als vanouds !!:cool:

Het is wel weer ff puzzelen met die fantastische updates van Mr. Gates :rolleyes:
 
Porbeer eens of je met een ethernetmodem hetzelfde probleem hebt.Misschien kun je hem even van iemand lenen ?
 
Het is wel weer ff puzzelen met die fantastische updates van Mr. Gates
Ach, iedere keer dat er updates binnenkomen wordt er weer wat opgelost.
Wat jij voorstelt Upsidaisy zou best kunnen werken want er zijn problemen met de USB.
Heeft Windows trouwens altijd al een hekel aan gehad.
 
Ik gebruik dit USB modem al drie jaar !! en nog nooit verbindingsproblemen gehad :)

Maar het is meer als er wat gebeurt in het netwerk of met de internetinstellingen, dan is of de LAN of het modem wel eens van de leg af :D


Remy
 
@Remy:Reken je dan maar tot een van de weinig gelukkigen want er zijn legio factoren die usb modems storingsgevoelig maken om maar eens te beginnen met chipsets op je moederboard.

Maar goed,het is mooi dat je nog nooit problemen hebt gehad.USB works or not.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan