• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beperkt aantal rijen en kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom300

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Hallo Allemaal,

Een intensieve google-tocht leverde mij niets op, daarom probeer ik het hier nog eens.

Ik heb een excel werkblad dat een beperkt aantal rijen heeft en een beparkt aantal kolommen. Normaal kun je haast oneindig doorscrollen zowel horizontaal als verticaal maar in deze sheet stopt het verticaal bij rij 32 en horizontaal bij kolom Z. Ik kan dus niet verder scrollen.

Weet iemand hoe dit is gedaan? Ik heb Excel 2007.

Alvast bedankt1

gr,. Tom

Tom,

Dat is vermoedelijk met een macro afgevangen. Kijk eens in de VBA-omgeving en verwijder waar je last van hebt.

In VBA staat geen enkele macro of overige code helaas.

Ik heb een screenshot gemaakt, klik hier om het te bekijken.

Wellicht zegt je dat meer..

Wellicht zegt je dat meer..
Tom,

Had dat eerder gedaan. Wat er is gedaan is verbergen. Markeer de laatste zichtbare kolom en daarnaast, rechter muisknop, zichtbaar maken. Datzelfde doe je bij de laatste rij. Daarna is je hele werkblad beschikbaar.

Inderdaad, dat was het! Thanks!

Weet je ook je dat ook weer kunt verbergen? Aangezien het aantal rijen en kolommen oneindig door lijkt te gaan....

Laatst bewerkt door een moderator:
Tom,

Op de omgekeerde manier, dus alles wat je kwijt wilt markeren en kiezen voor verbergen.

Dat had ik ook al bedacht inderdaad, maar het aantal rijen en kolommen is oneindig dus die selectie gaat maar door en door...

Selecteer de eerste kolom waarvandaan je wilt gaan verbergen. Druk dan de toetscombinatie Ctrl + Shift + [pijltje-naar-rechts] in. Alle gewenste kolommen zijn geselecteerd en kan je nu verbergen. Hetzelfde spelletje kan met je regels, maar dan uiteraard Ctrl + Shift + [pijltje-naar-beneden].

Groet, Leo

Thanks Leo, dat werkt perfect inderdaad! Weer wat geleerd!

Alle anderen ook bedankt voor hun bijdrage.

Gr, Tom

@tom300 Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan