Beperkt internet door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Editor

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hallo,

Na een tijdje dit internet abonnement te gebruiken (Ziggo 120 mb/s) kom ik erachter dat ik helemaal geen gebruik maak van deze 120 mb/s. Na een speedtest kom ik maximaal op 10 mb/s. Na contact met de Ziggo klantenservice blijkt dat ik met draad rechtstreeks naar de modem ongeveer de 100 mb/s aan tik, maar met de router ertussen dus maar 10. De router is een Conceptronic C300BRS4, deze zou in principe tot 300 mb/s moeten kunnen gaan. Ook zit er een Cat 6 kabel tussen het modem en de router.

Mijn vraag is, hoe krijg ik de begrenzer van mijn router af (als die erop zit) en als dit niet het geval is, wat moet ik dan aanschaffen om die 120 mb/s aan te tikken?

Groeten,

Fabian

Nieuwe router.....zelf heb ik een netgear en die doet wat ik verwacht.
de volledige snelheid doorlaten, zelfs draadloos.

Ja, ik woon met 4 huisgenoten en iedereen heeft deze snelheid.. Een 'moderne' netwerkkaart (2 jaar oud) kan toch wel meer mb/s aan dan 10? Bezit de broadcom 4313 802.11b/g/n

aanvullend op vanschagen, heb je de speedtest, bedraad of draadloos uitgevoerd? Je geeft ook geen info over je pc's/laptops. Welke merken en types gebruik je met welk operating systeem etc. Hoe meer info hoe gerichter we kunnen "proberen te" helpen.

Ah okay, ik heb de speedtest zowel bekabeld als draadloos uitgevoerd mét router ertussen en bekabeld met alleen modem. Toen er een router tussen zat bedroeg de downloadsnelheid zowel draadloos als met kabel ongeveer 10mb/s en de uploadsnelheid ongeveer 8 mb/s. Zonder router (met kabeld) ertussen zat ik aan de 100 mb/s downloadsnelheid. Ik heb een HP laptop en draai er windows 7 op. Wat voor info is nog meer handig??

Update: Heb net de speedtest gedaan bij mijn huisgenoot (met een macbook) en hij komt uit op 2mb/s.

Laatst bewerkt:
ik vermoed dat die Ziggo niet enkel een modem is maar een router met ingebouwde modem? Wat is het merk en type van die Ziggo modem juist?

Het modem van ziggo is een uBee EVM3200 ! De klantenservice van ziggo zei dat dit louter een modem was maar op internet hebben ze het over een kabelmodem router..

de EVM is blijkbaar een modem. De EVW heeft wireless.
1/ Staat de router vrij opgesteld, ik bedoel niet in een meterkast of zo?
2/ Al je huisgenoten hebben dus dezelfde lage snelheid?
3/ Heeft iedereen van je huisgenoten 802.11n draadloos of zitten er ook oudere laptops tss?
4/ Zit er iemand in de buurt die misschien zijn draadloos netwerk op hetzelfde kanaal heeft ingesteld als dat van jullie? Je kan dit nagaan door het programma inSSIDer op een laptop te installeren.

1. De router staat nu niet meer in de meterkast, maar het maakt geen verschil.
2. Ja iedereen heeft deze "lage" snelheid.
3. Ik heb inSSIDer gedownload, het ziet er vrij complex uit maar volgens mij zit ik goed. Ons netwerk loopt van 1 tot 8 met een amplitude van -40 op 2.4 gHz. De lijn staat helemaal alleen en is groen. (in tegenstelling tot een aantal andere netwerken die met hun 'lijnen' over elkaar liggen).
4. De rest van mijn huisgenoten zitten ook allemaal goed qua netwerkkaart, afgezien van 1 netbook maar die wordt bijna nooit gebruikt.

neem gewoon een nieuwe router die de snelheden van tegenwoordig aankan.

editor waar woon je, je kunt van mij een router lenen om te proberen als je in de buurt woont.

Ik woon in Groningen, beetje ver van Enschede. Maar wel bedankt voor het aanbod! De router draait op 2.02 en dat is ook de meest recente firmware. Ik ga gewoon een nieuwe kopen, dat zou moeten werken. Iedereen bedankt voor het advies, ik laat het wel even weten of het heeft gewerkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan