Beperkt of geen verbindings mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

keifi

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Beste Helpmij mensen,

Het is al een weekje dat ik geen internet meer heb op mijn Pc
Onze hoofdcomputer werkt wel, maar mijn eigen PC niet.., IK SNAP NIET HOE HET KOMT! Ik was even gaan douchen En toen ik klaar was deed ie het niet meer?? Kan het aan de douche liggen ofzo :S?

Router: Sitecom WL 535
Internet Provider: @home
Wij hebben 1 kabel vanuit de Router naar hoofdcomputer en 1 kabel vanuit de router naar mijn pc.. En een kabeltje vanuit Router naar Modem.

Kan ik mischien geholpen worden door iemand :(

Bij voorbaat dank u wel:love:

Je kunt proberen om het kabeltje van de router naar jouw pc in een andere port te stoppen, misschien is de port kapot. (Sitecom is geen geweldig merk namelijk :/)

Anders even een ander kabeltje proberen of de kabel jouw pc en ander omwisselen. Zo kunnen je in ieder geval de fout achterhalen.

Krijgt je computer wel een IP adres van de router -> 192.168.x.x ?

Edit: heb hier tijden een Sitecom gebruikt, weinig problemen mee gehad.
Maar mijn nieuwe Netgear werkte dus niet, dus weer vervangen voor een D-Link.

Laatst bewerkt:
Hey Dankje wel voor je reactie.

Maar het was niet de juiste oplossing
Ik heb het al geprobeerd en none of them worked:(

Krijgt je computer wel een IP adres van de router -> 192.168.x.x ?

Edit: heb hier tijden een Sitecom gebruikt, weinig problemen mee gehad.
Maar mijn nieuwe Netgear werkte dus niet, dus weer vervangen voor een D-Link.

Nee Ik krijg geen Ip Adres, Geen Standaard gateway en geen DNS

De hoofdcomputer krijgt dus wel een IP-adres etc.
In dat geval zou de DHCP-server van de router gewoon werken en zul je het dus in die specifieke pc moeten zoeken. Staan daar de instellingen op automatisch (IP en DNS) ?
Misschien een software firewall die de boel blokkeerd ?

Probeer anders eens handmatig een IP/DNS/gateway in te stellen, kijken of het dan werkt.

Gedaan , Die icoontje gaat wel weg maar werkt nog niet..

Mischien heb ik een foutje gemaakt??

Kan je me aub vertellen wat ik daar in moet vullen?

OP De WERKENDE PC
Fysiek adres 00-0F-EA-C1-1C-6B
Ip- Adres 192.168.0.101
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaardgateway 192.168.0.1
DHCP-server 192.168.0.1
Lease verkregen 24-5-2008 8:12:49
Lease verloopt 3-6-2008 8:12:49
DNS-server 192.168.0.1
Wins-Server

OP DE NIET WERKENDE
Fysiek adres
Ip- Adres 169.254.235.167
Subnetmasker 255.255.0.0
Standaardgateway
DNS-server

Laatst bewerkt:
Probeer eens op de niet werkende pc:

IP: 192.168.0.102
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaardgateway 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

Kijk eens in apparaatbeheer of je netwerkkaart daar nog wel staat, en dan zonder gele uitoeptekens/vraagtekens

heb je al eens geprobeerd de router uit te zetten (dwz de stekker eruit) en na een tijdje weer aan? heb ik namelijk wel eens gehad, dat er een kleine korte internetstoring was en toen werkte het internet niet meer op 1 pc terwijl op een andere pc nog wel. na router uit en aan gezet te hebben werkte het weer op beide pc's even goed. Ik denk dat bij mij die storing zo kort was dat het maar effect heeft gehad op 1 pc, misschien bij jou ook?. bij kabelinternet moet je vaak na een storing je router weer laten synchroniseren met je modem. dat doe je dus door de stekker er even uit te halen en er weer in stoppen

Dan wellicht toch 1 van de routerpoorten of de netwerkchip/kaart van de pc, die niet goed functioneerd. Kun je de nietwerkende pc eens op de poort zetten waar nu de werkende pc op zit (op de router dus), kijken wat er dan gebeurd.

Ja:( Al gedaan, Kabels van werkende pc op niet werkende gebruikt en nog steeds niet..
Ook bij poorten uitgeprobeerd..:(... en Als wij de Kabel van Niet werkende Pc rechstreeks verbinden naar de Modem toe dan na Installatie van Netwerkkaart ongedaan maken en dan weer ongewijzide apparaten installeren dan werkt ie weer wel... Maar als we hem weer op router aansluiten dan weer niet..

Er is iets mis met de router?? of Zien de computers elkaar niet?

Dankje, Keifi

Als ik het zo lees dan zou ik zeggen dat je netwerkkaart niet helemaal lekker is, oftewel kapot.
Gewoon voor een paar centen een nieuwe halen en kijken of dat werkt, het is in ieder geval de goedkoopste oplossing. Zo'n Sweex dingetje heb je al voor zo'n 7 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan