• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beperkt rijen invoegen toestaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Egje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Egje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Wie kan mij helpen. Ik wil om de structuur van het excelbestand te behouden alleen maar toestaan om in cellen dingen in te vullen en te kiezen uit een lijst en verder mogen er alleen rijen ingevoegd worden vanaf rij 31. Dit krijg ik niet door elkaar. Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn met een macro en visual basic om dit te doen m.b.v. AllowInsertingRows met nog een voorwaarde alleen weet ik niet hoe.

Probleem 2 is dat er nog wel een keuze moet kunnen worden gemaakt uit keuzelijsten als het blad verder beveiligd is. Hoe los ik dat op? Kan dat gewoon?

werk met een validatielijst en benoem het bereik via (benoemde) namen.

waarschijnlijk wordt je met een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, beter geholpen.

Hier nogmaals mijn vraag met bestandje.
Het is bedoeld voor andere gebruikers maar die mogen niet de opmaak verstoren (kolommen mogen niet ingevoegd of aangepast worden in breedte) zodat het altijd hetzelfde op de pagina blijft.
De gele cellen mag niets mee gedaan worden. Dat zijn titels die altijd zo moeten blijven.
De groene cellen moeten m.b.v. gewoon tekst intypen en keuzes maken uit lijstjes ingevuld worden door de gebruikers, verder niets aan te veranderen, evt. rijhoogte als tekst te lang is om gewoon in cel te passen.

Het probleem komt echter bij de rode cellen. Daar moeten gegevens ingevuld worden, in het bovenste rode gedeelte m.b.v. lijstjes (zie A-L) en eronder als gewoon tekst maar hoeveel rijen er nodig zijn varieert dus er moeten daar wel rijen ingevoegd kunnen worden.

Wie kan mij helpen aan een script wat alleen rijen toevoegen vanaf rij 23 toelaat maar verder niet.

Het gaat dus enkel om rijhoogte aanpassen in gehele blad en rijen invoegen vanaf rij 23.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.Bekijk bijlage Map1.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan