Beperkte accounts niet meer te gebruiken

• Onderwerp starter Onderwerp starter RaaF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RaaF

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
Ik kan na het updaten van XP alleen nog maar in de Beheerders account komen, alle andere "gewone"accounts zijn niet meer te openen.
Ook als ik een geheel nieuwe account aanmaak dan is die niet te openen

Wat bedoel je met te openen? Bedoel je het inloggen? Kijk eens in je users database of alle users er ook staan, en of dit account niet gedisabled is ofzo. Heb je recent mischien iets gedaan waardoor de users niet meer functioneel zijn, bijvoorbeeld ergens beperkende rechten aan toegekend? Krijg je een specifieke foutmelding?

Hallo Hangmat

Met openen bedoel ik inderdaad inloggen.
De situatie is als volgd,
Ik heb een schone instalatie van XP uitgevoerd op een computer van kennisen, een Admin account en enkele users accounts gemaakt.
Diverse software geinstaleerd.
Alles werkte perfect en naar behoren.
Vervolgens neem ik de computer mee naar de eigenaar, alles werkt op dat moment nog, maar na de comp. volledig geupdated te hebben bij ome Bill werkt, behalve de Admin account, geen enkele account meer(alle accounts zijn nog wel te zien op het inlog scherm)
Ik ben met systeem herstel terug gegaan naar een configuratie van voor de update, maar behalve dat Norton AV nu het spoor helemaal bijster is, hielp dit verder niets.

Heb je er mischien een servicepack overheen gegooid?

Je kunt proberen om opnieuw users aan te maken. Een andere oplossing is mischien om het programma sysprep te laten draaien, die haalt alle SID's weg van alle users. Na opnieuw opstarten even een mini setup doorlopen, en alle user accounts krijgen dan meteen een nieuwe SID. Een SID is een per user account uniek nummer dat de eigenlijke identificatie binnen NT systemen verzorgt.

Staat er eigenlijk niets in het event log?

Ik ben er ondertussen achter dat als ik de accounts verander naar administrator dat ze dan wel werken, maar dát is nu net niet de bedoelling......

Wat het sp betreft, alle updates, behalve sp1 geinstaleerd

Enne waar vind ik dat event log eigenlijk?
zoeken op log, event of eventlog levert niets op (ook niet tussen de verborgen bestanden)

Ga naar start/run en typ eventvwr en geef enter. Een andere mogelijkheid is rechtsklikken op mijn computer en te kiezen voor manage (beheren). Dan klik je op event viewer.

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de accounts toevoegt aan de administrator groep? Er kan maar een account zijn met die naam op de pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan