Beperkte of geen verbinding met kabel naar hub en router

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Ik heb hier een laptop Fujitsu Siemens en deze is opnieuw geïnstalleerd door mij met XP. Officiële cd van XP die bij de laptop hoort.
Het draadloze gedeelte op de pc werkt, met draad werkt niet. Het apparaat is volgens de pc voorzien van de juiste drivers en er staat geen geel uitroepteken bij.

Omdat ik wel kan internetten draadloos, en mijn overige pc's allemaal op draad uitstekend hun werk doen, lijkt het mij een foutje in de laptop zelf.
Noot: ik heb de laptop niet getest (of niet kunnen testen hierop) omdat de laptop al met andere fouten binnenkwam en een halve afgemaakte installatie XP.

Als ik cmd bij uitvoeren intyp, dan zie ik dat de kaart een 169 nummer krijgt, dat wil dus zeggen dat de DHCP niet wordt toegekend, maar omdat al mijn andere computers wel werken, is dit dus niet het probleem van de router.

Overigens in mijn router zie ik dat de draadloze kaart keurig staat vermeld met een ip nummer. De vaste kaart VIA Rhine II fast ethernet adapter krijgt die dus niet.

Wat kan dit zijn en is dit een hardware probleem van de kaart zelf?

Wie helpt mij even.

oh, dat vergeet ik nog....als ik zelf een ip adres aanwijs, dan werkt dit niet. Ik zie dan in de eigenschappen bij tcp/ip dat hij toch de 169 ip heeft. Dit veranderd dus niet.

Laatst bewerkt:
Heb je op de laptop al gekeken wat er gebeurt als je /release, /renew doet in cmd. Of misschien een andere kabel proberen? Ik weet niet of je een cross of straight gebruikt (Overkomt mij nog wel regelmatig dat ik niet oplet wat voor kabel ik pak xD)

/release wordt niet herkent, /renew ook niet.

kabel zat ik ook aan te denken, ik zet er even een andere op.

Oh sorry heb niet de hele command gegeven.

ipconfig /release
ipconfig /renew

andere kabel precies dezelfde melding.

je commando's geprobeerd, bij renew staat het streepje nu te knipperen

andere kabel precies dezelfde melding.

je commando's geprobeerd, bij renew staat het streepje nu te knipperen

fout bij het vernieuwen van deze interface, LAN verbinding.
kan geen contact maken met de DHCP server. Aanvraag is verlopen.

heb nog eerst ipconfig /release gedaan
toen kreeg ik overal 0.0.0. te zien

nu het renew en die blijft knipperen.

en dan komt er te staan:
fout bij het vernieuwen van deze interface, LAN verbinding.

nieuwe kabel erin gedaan. helpt dus ook niet.
kan geen contact maken met de DHCP server. Aanvraag is verlopen.

Met draad werkt het niet.
Is de netwerkkaart wel ingeschakeld ( netwerkverbindingen)?

Herstart eens.

Met draad werkt het niet.
Is de netwerkkaart wel ingeschakeld ( netwerkverbindingen)?

Herstart eens.

ja, die is ingeschakeld
herstarten al tig keer gedaan

ja, die is ingeschakeld
herstarten al tig keer gedaan

er gaat hier iets ook niet goed zie ik, met het forum hahaha.

maar eh...draadje in de router zelf gedaan en ik had gelijk internet. Dus of mijn hub is iet in orde, maar dat kan haast niet want alles wat daar op zit werkt......

Okee, internet werkt dus gewoon via mijn switch boven. Het is dezelfde als beneden, maar werkte tegelijk. Dus dat is wel vreemd.
maar............heb nu een ander probleem en dat is dat ik de draadloze kaart kwijt ben van de laptop. Hij staat niet in apparaatbeheer en is ook nergens anders te vinden.
Ik heb erop gewerkt, dus ik weet dat hij bestaat!

Hoe krijg ik deze terug te zien? Heb diverse malen al een herstart gedaan, maar hij komt niet te voorschijn.

Wie weet wat?

Okee, internet werkt dus gewoon via mijn switch boven. Het is dezelfde als beneden, maar werkte tegelijk. Dus dat is wel vreemd.
maar............heb nu een ander probleem en dat is dat ik de draadloze kaart kwijt ben van de laptop. Hij staat niet in apparaatbeheer en is ook nergens anders te vinden.
Ik heb erop gewerkt, dus ik weet dat hij bestaat!

Hoe krijg ik deze terug te zien? Heb diverse malen al een herstart gedaan, maar hij komt niet te voorschijn.

Wie weet wat?

hoe ziet jouw netwerk er eigenlijk uit? Wat zit er aan apparatuur tussen de Internet router en je pc's/laptops. Je had nu ook geen draadloos meer op die xp laptop? Is de kaart niet uitgeschakeld via een toetsenbord combinatie?
Wat de vaste adapter betreft,zou ik toch op internet kijken naar een recentere driver, net zoals voor je draadloze netwerk adapter. Het is niet omdat er in de pc geen foutmelding te zien is dat er geen recentere drivers voor beschikbaar zijn.
wat is het resultaat van een ping 127.0.0.1

Nee, via de knop fn +F2 is de kaart aangezet en het lampje brand.
Maar de kaart is nergens te zie, dus ik kan geen draadloos netwerk maken.

De laptop werkt nu via kabel, dus dat is geen probleem meer. Het gaat nu puur om het draadloze gedeelte.
Ik zal morgen kijken wat het resultaat is van de ping.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan