Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarietje

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Berichten
10
Hallo allemaal....

Ik ben al een paar weken bezig met een netwerkje tussen mijn 2 pc's aan te leggen.....beide computers draaien op XP....

Nu is het probleem dat ze elkaar wel zien, maar dat ik de melding krijg

"beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

Wat kan het zijn, ik snap er niks meer van.....

Ik heb adsl via planet internet...

help me.... wat kan dit zijn
 
Geef even meer informatie hoe je het netwerk hebt aangelegt.
Via router of hub,switch?
Merk type router.
 
Ik heb alleen een crosscable tussen beide pc's hangen...
Had een sitecom router Dc-202 xDSL/cable router, maar kennelijk werkte hij niet met een usb modem type speedtouch 501

.....
 
Wij werken hier ook nog met crosscable en hebben vrijdag ook weer het internet opnieuw aangelegd. Ik kreeg op de 2de pc (gast pc) ook die melding. Toen op de hoofdpc de interne xp firewall uitgeschakeld in de Lanverbinding van die pc naar mijn pc.

Dus rechtsklikken op dat netwerkicoon op de hoofdpc, eigenschappen, tabblad "geavanceerd" en dan bij instellingen kijken.

Hoop dat het daar bij jou ook werkt.
 
Ok Tanja, heb ik gedaan, maar ik krijg ook de melding:Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Het ip adres vernieuwen
 
Vreemd. Heb je op de hoofdpc ook geen verbinding? Verder ben ik daar ook niet zo in thuis. Ik krijg het hier wel altijd aan de gang omdat ik alles op papier heb :eek:
 
Router al op nieuw ingesteld want ik heb het vermoeden dat daar het probleem zit als je met de pc die daar op is aangesloten ook niet op internet kunt.
 
ik had hetzelfde probleem en ontstond nadat ik sp2 heb geinstalleerd, wellicht is dit bij jou ook het geval.
sp2 is wat dat betreft een update die het er allemaal niet makkelijker op maakt.

om het probleem op te lossen heb ik handmatig een ander ip-adres ingesteld en toen verdween de betreffende melding m.b.t de beperkte verbindingsmogelijkheden.
(ga via netwerkverbindingen naar je netwerkkaart en klik daar op eigenschappen , klik op tcpip eigenschappen, ga naar het tabblad altenatieve configuratie en toets daar handmatig een ip (bijv. 168.192.200.1) en subnetmaskeradres (255.255.0.0) in.


hoop dat het voor jou ook werkt.

Arjen
 
beperkte of geen verbindingsmogelijk heden

Nou mijn probleem is al opgelost.... via de website van planet kwam ik erachter dat de usb speedtouch modem niet geschikt is om adsl te delen...

Dus heb ik een andere moden/router gekocht... enne tataaaaaaa direct op internet!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan