Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Windows zegt:
"Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" en ik kan er dus NIET mee internetten. Ook herinstallatie heeft NIET geholpen.

Het IP wat de draadloze verbinding toegewezen krijgt is 169.254.38.246 ipv de gebruikelijke 10.0.0.x reeks.

Het heeft dus wel gewerkt. Na het verplaatsen van de router naar beneden werkt het niet meer.
De signaalsterke is "zeer goed".

Het verkrijgen van een IP adres duurt te lang, ik krijg een totaal verkeerd adres toegewezen EN heb een slechte verbinding..

Linksys WAP54G, ontvanger: usb variant
 
Laatst bewerkt:
De keren dat ik iets vergelijkbaars heb meegemaakt, was de firewall de boosdoener. Hoe gek dit ook af en toe was.
Gisteren kwam het omdat er op beide machines MSN werd gebruikt, ineens knalde m'n draadloze verbinding eruit.
Het blijven wonderlijke staaltjes techniek.
Zet je firewall voor de grap een even uit.

Fonz
 
En je hebt neem ik ook al "gepinged"?
Misschien de boel "restten"?
Het zijn wat schoten voor de boeg, dat weet ik, maar ik blijf met je meedenken.

Fonz
 
Geplaatst door A.J.
En je hebt neem ik ook al "gepinged"?
Misschien de boel "restten"?
Het zijn wat schoten voor de boeg, dat weet ik, maar ik blijf met je meedenken.

Fonz

Ja
Nee
Tja :)

De DHCP kent de draadloze kaart (USB geval) dus blijkbaar geen goed IP toe. Wanneer ik handmatig een IP en DNS opgeef dan kan ik niet internette en heb ik geen verbinding (ook geen foutmelding :)).
 
Als ik "mijn geval" reset na een storing, geeft hij weer goeie IP's en de hele mikmak.
Het vervelende is alleen dat ik ook het hele WEP gedoe opnieuw moet doen.

Fonz
 
Dat zou ik niet eens erg vinden, nouja, het is vervelend maar als het dan werkt..

Zowel de router als het accesspoint hebben de reset overleefd..
 
De DHCP kent de draadloze kaart (USB geval) dus blijkbaar geen goed IP toe. Wanneer ik handmatig een IP en DNS opgeef dan kan ik niet internette en heb ik geen verbinding (ook geen foutmelding :)).

Signaal is vrijwel continu "goed - zeer goed - uitstekend". (daar dacht ik ook nog aan namelijk, geen signaal. Maar dat is er dus wel.).

Even een klein iets. Na het probleem van mijn TS opgelost te hebben werkte alles P-R-I-M-A. Alleen had ik beneden slechte ontvangst.

Vervolgens heb ik de router, het accesspoint + de splitter naar beneden verhuisd. Allemaal aangesloten en nog steeds p-r-i-m-a. Toen had ik zelf niet zo'n goede ontvangst meer (3 streepjes, voldoende natuurlijk maar ik wilde beter ;)) en trok per ongeluk het USB stekkertje eruit (niet hard ofzo is niet beschadigd, deed het zonder erbij na te denken.) en toen ik hem weer aansloot kon hij geen IP meer krijgen..
 
Lijkt me duidelijk.
Nieuw kabeltje aanschaffen?
Waarschijnlijk krijgt ie wel een opdracht, maar geen retour/antwoord
 
Dus jij hebt ook een draadloze usb stick?
Je zegt dat je je USB plug eruit trok en er daarna problemen mee had.
Waar zit die USB plug dan aan vast?
Aan niets?
 
Geplaatst door A.J.
Dus jij hebt ook een draadloze usb stick?
Je zegt dat je je USB plug eruit trok en er daarna problemen mee had.
Waar zit die USB plug dan aan vast?
Aan niets?

Geen stick maar dit:
NW280050.gif


Waar die plug aanvast zit, aan de computer en de receiver natuurlijk. :confused: :confused: :rolleyes:
 
En uit dat kastje of uit je Pc heb jij de plug getrokken?
Dan is het toch een kwestie van een nieuwe plug of benn ik de kluts nu kwijt?

Fonz
 
Zwaar de kluts kwijt.

Als ik nou de USB stekker uit mijn PC haal stop ik hem er toch gewoon opnieuw in?
 
Juist.
En als je dat een beetje forceerd, is die stekker dus kapot en zal daar de fout vandaan komen, dus een nieuwe stekker kopen.
 
Wie zegt nou dat ik wat geforceerd heb...

Ik zeg toch:
en trok per ongeluk het USB stekkertje eruit (niet hard ofzo is niet beschadigd, deed het zonder erbij na te denken.)

Dus ik pakte het stekkertje beet, haalde hem eruit, en realiseerde toen wat ik gedaan had en deed hem er weer in.
Zoals je normaal gesproken ook USB aan- en afkoppelt.

Buitendat kan ik dan ook geen signaalsterkte van zeer goed krijgen.
 
Excuus, verkeerd begrepen.
Doe ook 6 dingen tegelijk, moet ik niet doen.
Ga nog een keer nadenken.
 
Waar staat je verbindingssnelheid op ingesteld ? Staat deze op AUTO of op een vaste bitrate ?
Soms helpt het om een vaste bitrate in te stellen, begin dan zo laag mogelijk en probeer steeds een stapje hoger. Ook kunnen WEP instellingen wel eens roet in het eten gooien.
 
Het heeft gewerkt..

Jouw truukje heb ik overigens uitgehaald en heeft niet geholpen.
 
Gebruik je aparte verbindingssoftware of de ingebouwde XP mogelijkheid voor wireless ?
Soms helpt het om het proces "Wireless Zero Configuration" een keer te stoppen en weer te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan