beperkte of geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent2601

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Berichten
82
Goedemiddag,

Ik een laptop (fujitsu siemens amilo) en maak verbinding met een draadloos router van Belkin. Heb hier nooit problemen mee gehad maar opeens krijg ik de volgende melding als ik verbinding wil maken.
beperkte of geen verbindings mogelijkheden.
ook een melding dat de volgende actie niet kan worden voltooid "het ip adres vernieuwen"
heb deze melding nooit gehad, heb ook geen enkele instelling veranderd. Soms nadat ik dus een paar keer probeer de verbinding te herstellen doet hij het maar kan ik dit probleem oplossen ?
 
Dit probleem heb ik gehad met de vaste PC. Dit werd mij als eerste stap voorgelegd door mijn Provider.

Start -> uitvoeren -> CMD.

intypen:

ipconfig, nu krijg je alle informatie. Je ip adres etc.

Dan moet je intypen:

ipconfig/release en dan ipconfig/renew

Probeer dat maar is.
 
kan ik dat ook gewoon op mijn laptop doen dan ? niet dat ik dadelijk ook mijn desktop niet meer kan gebruiken.
 
Dat lijkt mij wel. Maar tis wel geheel op eigen risico. Misschien werkt het, misschien niet. Ik geef tips die ik in het verleden heb gekregen.
 
kan ik dat ook gewoon op mijn laptop doen dan ? niet dat ik dadelijk ook mijn desktop niet meer kan gebruiken.

Dat kan.
Dit is een actie die alleen voor de lokale netwerkadapter wordt uitgevoerd.

Krijg je overigens een IP via DHCP (=automatisch) of heb je dit handmatig gedaan?
 
ik krijg een ip via een dhcp modem, en heb alle instellingen ook staan op automatisch ip adres toewijzen.
 
Wellicht zit er iemand in de buurt op hetzelfe kanaal van je router, kijk even of deze op automatisch staat, waarschijnlijk kan je deze ook handmatig op een ander kanaal zetten, in het verleden heb ik dit ook gehad en heb toen deze tip gekren, let wel je moet minimaal 3 kanalen omhoog of omlaag dan waar hij nu op staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan