Beperkte of geen verbindingsmogelijkheid???

Status
Niet open voor verdere reacties.

macfreak

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
65
hallo,

Ik werk met linksys router en kan met drie pc's online maar wil er een vierde bij.Telkens ik een verbinding probeer te maken komt er beperkte of geen verbindingsmogelijkheid te staan.Wie kan mij hierbij helpen aub?

mvg

macfreak
 
Probeer eens een anders netwerkkabel. Kan zijn dat er een draadje niet helemaal meer goed vast zit in het stekkertje en dan krijg je geen of geen goede verbinding meer.
 
Ben draadloos,dus kan het aan de kabel liggen dan die van de modem naar de router loopt?maar waarom heb ik dan verbinding met de andere drie pc's draadloos ook.

mvg

macfreak
 
Ok dat kon ik uit je bericht niet opmaken.

Het kan aan de drivers liggen. Deze zou je bij de fabrikant van de draadloze netwerkkaart kunnen downloaden. Mogelijk dat een nieuwere versie iets op lost.

Het kan ook zijn dat je geen ip-adres krijgt uitgedeeld van je router. Heb het vaker meer gemaakt dat een PC deze melding gaf en door zelf het ip-adres vast erin te zetten werkten het wel.

Je zou dit eens kunnen proberen.
Start --> Settings/Instellingen--> Network Settings/Netwerk verbindingen.
Klik nu 1x met de rechtermuisknop op de draadloze verbinding die je ziet staan en kies uit het menu voor de Properties/Eigenschappen.

Selecteer 1x TCP/IP en klik op Properties/Eigenschappen
Nu kun je hier het IPadres en alle overige velden allemaal invullen.

Het beste kun je op een PC die wel verbinding heeft even de juiste gegevens opzoeken.
Op een PC die wel werkt doe je dan

Start --> Settings/Instellingen--> Network Settings/Netwerk verbindingen.
Klik nu 1x met de LINKERmuisknop op de draadloze verbinding die je ziet staan
Klik op het Tabblad Support
Klik op de knop Details

Je ziet nu de gegevens staan die je nodig hebt voor de eerste stap.
Noteer alle gegevens en vul deze dan in op de PC die niet werkt.

IP-Adres --> Die moet uniek zijn. Staat hier bijvoorbeeld 192.168.1.2 dan vul je op de pc die niet werkt bijvoorbeeld in: 192.168.1.3
Het laaste getal moet voor elke PC uniek zijn. Let dus goed op dat je een getal neemt die nog geen andere PC gebruikt. Je kunt kiezen van 1 tot 255

Subnetmask, Default Gateway en DNS1 en DNS2 kun je rechtstreeks overnemen.
Klik op OK en start voor de zekerheid de PC opnieuw op.

Mogelijk dat het nu wel werkt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je beveiligingen aanstaan? mac filter, broadcast uit, wpa key?
Zet deze eens uit en probeer dan verbinding te maken. kijk ook even van je ontvanger (in de vierde pc) aan kan, wpa of wep, 11Mb of 54 Mb?

Succes,
The Jackal
 
Hallo,

Duizend keer bedankt voor de hulp,zal dat snel eens proberen en laat nog iets van me horen.:thumb:

thx

macfreak
 
Kan iemand zeggen in nederlands aub???start en settings??start vind ik maar settings??is allemaal in nederlands bij mij.
 
Kan iemand zeggen in nederlands aub???start en settings??start vind ik maar settings??is allemaal in nederlands bij mij.

Ik heb mijn tekst aangepast en de nederlandse teksten erachter gezet. Sommige moest ik even gokken omdat ik Engels heb.
 
Hallo,

Nu heb ik alle stappen keurig gevolgd en die melding van beperkte of geen internetverbinding komt niet meer terug maar heb nog steeds geen internet.ik heb wel verbinding met men netwerk maar geraak niet op het net.Kun je me nog verder helpen aub??

mvg

macfreak
 
weet je zeker dat je wel met de router verbonden bent? wat staat er rechtonder in de taakbalk? een computertje? rood kruisje?

hebben je andere pc's wel internet?

Succes, The Jackal
 
Hallo,

Ja ben heel zeker met router verbonden want er staat een computertje waarbij er staat verbinding uitstekend maar krijg geen internet :confused: .Ik kan online met alle andere pc's.Mischien iets met men instellingen??Kweet het echt nie meer.Kheb beveiliging ook al eens uitgezet en macfilter enz...Niets helpt.Iemand raad??:(
 
heb je op de pc waarmee je geen internet hebt, een firewall? zo ja, even uitzetten en proberen.
Probeer eens te pingen met een website:
start, uitvoeren, cmd, ping w w w.planet.nl (zonder spaties tussen de www)
geeft deze reslutaat?
 
Hallo,

Mijn firewall heb ik uitgezet en heb geprobeert met ping maar er ''ping-aanvraag kan www.planet.nl niet vinden,controleer de naam en probeer het opnieuw''.:confused:

Nog oplossingen?Zou het eventueel helpen als ik mijn windows volledig reset naar de fabrieksinstellingen?Of maakt dit niet uit?

mvg

macfreak

P.S:toch bedankt voor alle hulp
 
Start, uitvoeren, cmd, ipconfig /all

Je krijgt dan de gegevens van je draadloze adaptor.
Wat is dan het ip -adres?
 
(The Jackal was net iets sneller met typen maar dezelfde vraag)

Zou je kunnen controleren welk ip-adres je heb gekregen.

Start --> Uitvoeren en vul in CMD en druk op OK.
In de dosbox vul je dan in: IPCONFIG

Meld even welke gegevens je daar ziet staan.

Tevens kun je even voor de test nog een ping doen naar de Defaul Gateway.
Dus je voert eerst IPCONFIG uit en noteer die gegevens.

Daarna vul je in dezelfde dosbox in: Ping <ip adres van default gateway>

Als je een reply terug krijgt dan kun werkt daar alles opzich goed en heb je totaan je router een verbinding.

Lukt dat niet en krijg je time-out dan even in de dosbox invullen

Ping 127.0.0.1

Hiermee test je of je TCP/IP instellingen van je PC goed zijn.

Meld dit alles even terug.
Controleer ook goed of de gegevens die je hebt ingevuld op alle PC's gelijk zijn en dat alleen het IP-Adres per pc afwkijkend is.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn ipadres is 192.168.1.155 en heb het pingen nog eens geprobeert zonder resultaat.gegevens zijn op elke pc hetzelfde.Als ik ping met 127.0.0.1 krijg ik erop dat er 4 paketten verzonden en ontvangen zijn en 0 verloren.Kweet nie als dat iets zegt?Ken er namelijk nie veel van en is vreemd dat andere pc's online kunnen.

mvg

macfreak
 
Pingen naar 127.0.0.1 doe je om te testen of er iets niet goed staat in de instellingen van de PC zodat de communictieproblemen daardoor worden veroorzaakt. Als je dus een antwoord krijgt werkt dit goed. Krijg je een time-out dan dien je dus in de instellingen van je PC na te kijken. Dit ter info.

Heb je ook gecontroleerd of het Subnetmask en Default Gateway hetzelfde zijn als op de andere drie pc's. Deze moeten namelijk precies hetzelfde zijn. Als je hier een type fout maakt dan gaat het niet lukken.

Heb je de mogelijkheid om de PC met een vaste kabel tijdelijke aan je router te verbinden om te kijken of het dan wel lukt.

Op zich is het IP-adres er wel een die goed is. Maar heb je nu zelf het IP-adres ingevoerd zoals ik eerder voorstelde of is de melding om een andere reden weg.

Samengevat.
1. Wat is het default gateway / Subnet Mask / DNS Servers van de PC die niet werkt.
2. Wat is het IP adres / default gateway / Subnet Mask / DNS Servers van de PC die wel werkt.
3. Wat is het resultaat als je de PC met een kabel verbind met de router (als dat kan)

Punt 1 en 2 voer je uit op elke PC middels
Start --> Settings/Instellingen--> Network Settings/Netwerk verbindingen.
Klik nu 1x met de LINKERmuisknop op de draadloze verbinding die je ziet staan
Klik op het Tabblad Support
Klik op de knop Details
 
Ik heb dus alle pc's goednagekeken en is allemaal hetzelfde en ja ik heb mijn ipadres zelf ingevuld heb ook al automatisch geprobeert maar lukt ook niet om zo online te komen.

Dus mijn instellingen zijn als het volgende:

IP adres:192.168.1.106
Subnetmasker:255.255.255.0
Standaart-gateway:192.168.1.1
Voorkeur DNS server:195.130.130.5
Alternatieve DNS server:195.130.130.133

Hopend dat er nog verdere oplossingen zijn

Met kabel werkt alles uitstekend wou ik ook nog even vermelden.

mvg

macfreak
 
Laatst bewerkt:
Je geeft aan dat je dus nu een vast ip adres hebt ingevuld. Wij mij opvalt is dat je Ip-adres in je laatst reactie 192.168.1.106 is en in je vorige antwoord 192.168.1.155.

Iets gaat er dus niet goed. Of je hebt de vaste instellingen niet ingevuld bij de Draadloze netwerkkaart (meestal met de naam Draadloos erin) maar bij je vaste netwerkkaart (meestal met de naam Local Network Connection).

Als het met de kabel wel werkt dan zou de conclusie tot zover is dat het probleem ligt aan de drivers/instellingen van het draadloze kaartje.

Je zou dus eens moeten controleren of daar iets fout staat.
Heb je ooit goed kunnen werken met de PC en het draadloze kaartje in de huidge Windows. Dus zonder herinstallatie van Windows. Of is dit voor het eerst dat je de verbinding probeert te maken.

Kan het zijn dat je PC mogelijk naar een andere Draadloze router verbinding zoekt. Bijvoorbeeld 1 van de buren.

Start --> Settings/Instellingen--> Network Settings/Netwerk verbindingen.
Klik nu 1x met de Rechtermuisknop op de draadloze verbinding die je ziet staan en kies voor de eigenschappen. Kies voor het tweede tablad (Draadloze Netwerken) Je ziet nu onderaan een witkader met mogelijk een naam van een netwerk en daarachter Automatisch. Komt deze naam overeen met de naam van je Router. Check dit eventueel op een PC die wel werkt wat daar staat.

Het zou zo maar kunnen dat je PC een verbinding probeert te maken met een andere router.

Ik denk dat je de beveiliging van de router tijdelijk ook beter kunt uitzetten als je aan het testen bent. Dan weet je zeker dat hier geen problemen mee zijn. Let wel op als je dit uit zet je wel een aanpassing moet maken bij de eigenschappen van de voorkeurs netwerken (wat in het witte kader staat) Hier staat namelijk ook in welke beveiliging je gebruikt. Dit moet je dus even aanpassen door het juiste netwerk te selecteren en dan rechts op de knop Eigenschappen te klikken. Je kunt ook het witte vlak leegmaken door alles daar te verwijderen en windows dan opnieuw te laten zoeken naar draadloze netwerken.

Heel verhaal en hoop dat je het snapt. Zorg er ook voor dat je geen netwerkkabel in de PC hebt zitten tijdens testen.
:)
 
Hallo,


Thx voor de reactie,ik ga dat morgen zeker proberen en laat dan nog zeker iets van me horen.alvast bedankt.

mvg

macfreak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan