beperkte rechten (guest) op windows 2003 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdaalmeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Hallo,

Ik wil iemand toegang geven op een windows 2003 server maar deze gebruiker mag niet bij alle mappen op de server. Hoe kan ik dit het beste beperken? Alle andere gebruikers hebben volledige rechten.

Het betreft Windows 2003 server NL met servicepack 1.
De data staat op een share. Het probleem is eigenlijk dat er 1 XP werkstation is die gewoon overal bijkan op de server, terwijl de andere wel de rechten die ik heb ingesteld volgen. Kan ik dit op dit werkstation zo instellen dat dit station niet meer overal bij kan? Heb de users al opnieuw aangemaakt op de XP station, maar dit hielp niet.

Laatst bewerkt:
Kan je wat beter uitlegen wat de bedoeling is.

Welke versie 2003 en hoe staat alles ingesteld.

Zonder deze info wordt het lastig hulp te bieden.

Ik heb de informatie wat uitgebreid,

Als er meer info nodig is hoor ik het graag. Alvast bedankt.

gr. Pet

Wat moet iemand op die server? als hij dingen moet kunnen installeren kan hij overal bij want dan moet je hem admin maken, als hij dat niet moet moet je hem remote desktop use maken dan kan hij via rdp inloggen en alleen bij de mappen waar hij/zij normaal ook rechten op heeft maar goed hij kan ook je server per ongeluk afsluiten zodat alle plat ligt dus wat moet hij op de server doen?

PS rechten worden op user uitgedeeld, niet op pc's dus degene die op dat Xp station inlogt heeft te veel rechten

Iets verkeerd ingesteld.

Jimmy, bedankt voor je antwoord.
Het is inderdaad zo dat het per gebruiker is ingesteld. Echter bij pc 1 werkt dit prima, bij pc2 kan dezelfde gebruiker overal bij. Ik heb een account zowel op de pc als op de server aangemaakt. Op de server met beperkte rechten. Kan ik de pc "rechten"resetten ofzo? Of iemand nog een idee?

op de pc kun je hem gewoon gebruiker maken dan kan ie geen dingen meer installeren, als je bedoelt dat hij niet bij documenten kan dan heb je ingesteld dat hij daar bij kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan