Ik heb een eerste blik geworpen, en om te beginnen een aantal zaken aangepast, zoals de namen van je tabellen (zeer onhandige qualificatiemethode, vind ik. Sowieso is het aan te raden om je objecten een kwalificatie te geven, met één of meer letters, maar als je dat doet, gebruik daar dan geen Hoofdletters voor; dat maakt het herkennen van de échte naam een stuk lastiger. Zelf gebruik ik het liefst "tbl" of "t_" voor tabellen, "frm" of "f_" voor formulieren en zo voort.
Daarnaast heb ik je functies voor de leeftijdberekening versimpeld. De werking an sich was overigens verder goed.
Nu m.b.t. je echte vraag: om welk formulier gaat het precies? het formulier fAgenda doet het namelijk (na wat aanpassingen in de keuzelijsten) prima. Ook het toevoegen van een nieuw record is mogelijk. Dus waar zit het probleem? Ik vermoed in de keuzelijst/veld FrequentieID, die je wél op het formulier hebt, maar níet in de tabel. Ik vraag me overigens af, dat was ook een bedenkelijk puntje, of je de frequntie niet beter in de agenda kan opslaan. En wel om het volgende:
Een frequentie is in mijn ogen géén eigenschap van een afspraaksoort. In beginsel moet elke type afspraak een eigen frequentie kunnen hebben. Neem de eigenschap Repetitie: die staat bij jou op wekelijks, en dat zal best het vaakst voorkomen. Maar zijn er nooit speciale repetitieblokken? Ik kan mij goed voorstellen dat je vlak voor een optreden nog even een week elke (werkdag) bij elkaar wil komen om de puntjes op de 'ij' te zetten. (of: de puntjes op de 'i's' of de punt op de 'i'. Elke andere variant is taalkundig niet best

).
Idem voor een optreden: je hebt daarvoor de aanduiding 'uniek', wat in mijn ogen 'eenmalig' moet zijn. Om te beginnen: als je een concert drie keer achter elkaar uitvoert op dezelfde locatie, dan kun je sowieso al niet van uniek spreken. Bovendien: élk optreden is van zichzelf al uniek (niet herhaalbaar), maar dat geldt óók voor een repetitie. Er zijn een aantal zaken in het leven die je niet kan herhalen, omdat ze in het nú plaatsvinden. En dat nu is straks verleden tijd....
Kortom: de
frequentie is een eigenschap van een
agenda-afspraak, niet van het soort afspraak. Wil je een goed beeld hebben van welke eigenschappen een agenda-afspraak heeft, kijk dan eens naar de Outlook agenda; daar zie je perfect wat er allemaal geregeld kan/moet worden.
De oplossing voor jouw huidige situatie is dus in weze simpel. Je hebt nu alleen de tabel t_Agenda er onder hangen, waar geen veld FrequentieID in zit; dat zit in de tabel t_Agendaonderdeel. Als je de frequentie daarin wilt opslaan, ondanks mijn wijze advies, dan zul je die tabel dus moeten toevoegen aan een query die je voor het formulier gaat gebruiken. In die query neem je dan het veld FrequentieID op, en op je formulier koppel je dan het veld aan dat tekstobject.
Mijn advies zou dus zijn: doe dit niet, maar voeg aan de tabel t_Agenda een veld FrequentieID toe, en koppel dat dan aan je keuzelijst. Makkelijker, en beter.
Dan nog iets: wat wil je met de keuzelijst cboWeekdag? Die lijkt mij totaal niet nodig; een weekdag komt immers voort uit de datum die je hebt gekozen. Je kunt die heel simpel in de keuzelijst laten zien. Dus waarom?