• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beperkte rijen met voorwaarden afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Hallo,

ik heb volgende vraag, bijgevoegd bestand moet gebruikt worden om bestellingen op te nemen, in kolom A staan de artikelen, in kolom B moeten de aantallen ingevuld worden, daarna zou dit formulier moeten kunnen afgedrukt worden met een button die:
1 - automatisch een bestelnummer aanmaakt in B6 oplopend van die dag (indien dit niet mogelijk is moet het niet = optioneel)
2 - de bestelling afdrukt maar enkel de rijen van de artikelen die besteld worden, en dit onder elkaar zonder de niet bestelde artikelen te vermelden
3 - een 2de button die de ingevoerde gegevens wist, dus enkel de bestelde hoeveelheden wist en niet de artikelen en de overige vaste gegevens op het blad.

zou dit mogelijk zijn aub?

Alvast bedankt,
Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
zoiets?

.PrintPreview kan je wijzigen in .Printout als je het hebt getest.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
SjonR,

Bedankt voor uw oplossing, en sorry voor mijn late reactie maar ik ben onverwacht verhinderd geweest om hier aan verder te werken, uw oplossing werkt perfect, ik hou de vraag nog even open tot ik wat meer tijd heb om alles in detail te bekijken en eventueel nog verbeteringen of veranderingen aan te brengen.

Alvast nogmaals bedankt,
Danny

Hallo SjonR

Ik heb in het bestand wat aanpassingen gedaan, maar ik heb nog een paar probleempjes, namelijk:
- Rij 10 wordt niet afgedrukt
- in kolom D staan totalen (Totaal art.) en staat reeds automatisch "€ 0,00" ik zou graag hebben dat dat er nog niet staat en de cel eigenlijk blanco blijft.
Zou dit op te lossen zijn aub?

Alvast mijn dank,
Danny

Bijlagen

Als het toegelaten is dat er iemand anders antwoordt is hier een oplossing.

Bijlagen

emields en SjonR,

De oplossing werkt perfect, :thumb: bedankt voor jullie tussenkomst.

Nog een vraagje, bestaat er een mogelijkheid om elke bestelling te saven (op te slaan) om later terug te zien, indien dit niet mogelijk is geen enkel probleem hoor;)

Vriendelijke groeten,
Danny

Probeer dit eens. Je zal wel een map bestellingen moeten aanmaken in de map users of anders het pad wijzigen in de macro.
Misschien kan je de macro bijvoegen bij de printopdracht.

Bijlagen

Hallo emields,

bedankt voor de oplossing, ik zal het van nabij bekijken en aanpassen waar het moet, maar ik heb momenteel zo weinig tijd dat het een tijdje moet wachten, maar ik laat U zeker iets weten.

Nogmaals mijn dank,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan