Beperkte selectie in keuzelijst ACCESS

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2011
Ik heb een doorlopend formulier om opvolgingen van werknemers te doen.

Via een keuzelijkst kan men een werknemer selecteren. Ik wil bekomen dat men enkel werknemers kan selecteren welke 'in dienst' zijn. Ik kan dit bekomen door de keuzelijst te laten bijwerken, maar dan worden deze velden in de andere records ook leeg.

Hoe doe ik dit 'volgens het boekske' ?

Via een knop 'nieuw record' een nieuw formulier openen ?
of
Keuzelijst alle werknemers laten zien, maar enkel diegene die nog in dienst zijn selecteerbaar maken ? (hoe doe ik dit best ?)

Prefereer optie 2, maar weet niet hoe ik dit doe. (heb wel wat VBA kennis)
Alvast bedankt,

STijn

Als je bij het laden van het formulier alleen 'in dienst' medewerkers laat zien het je dit probleem toch niet?

(als je bij het klikken op je keuzelijst de lijst laad met alle in dienst medewerkers heb je altijd een 'up-to-date' lijst)

Toch wel,
Indien ik bij Form Load, deze rowsource aanpas, verdwijnen de gegevens in bestaande records.(niet meer zichtbaar)

Ik kan dit wel doen bij 'got focus' keuzelijst en terug zetten bij 'lost focus' keuzelijst, maar was niet zeker dat beste oplossing was

Groet,

STijn

@StijnG Visual Basic is iets anders dan Access. Verplaatst naar juiste sectie.

Je moet natuurlijk beginnen met de keuzelijst goed te filteren; die hoeft alleen maar medewerkers te laten zien die in dienst zijn, en blijkbaar heb je daar een andere bron op staan. Acties zijn in beginsel niet nodig als de keuzelijst in orde is.

Probeer mij te verduidelijken:

Heb form met
Keuzelijst Klant - keuzelijst Werknemer - Tekst

Data:
jefke pefke - linda - heeft huperderpup gedaan

Indien linda nu uit dienst gaat, wordt ze niet meer weergegeven in de keuzelijst en verdwijnt deze info ook bij de reeds gemaakte records (doorlopend formulier). maar hoe voorkom je dit best (bij ingave nieuw record enkel de 'in diensten' te kunnen selecteren)

Stijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan