Beperkte tijd database gebruiken (try-out periode)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Access2010

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Geachte lezers,

Ik heb een database die ik wil uitreiken aan relaties. In de database zou ik graag een stukje code hebben waarin ik de gebruiksduur kan vastleggen. Je ziet dat bij try-out versies. Mijn database is een stukje service aan relaties om gedurende de tijd dat ik daar werkzaam ben te gebruiken.

Heeft iemand enig idee hoe dat werkt?

Met belangstelling wacht ik berichten af.

Access2010

Charles,

Dank voor je respons. Vlgs. mij zijn het scripts voor een access 2003 versie. Zijn die te gebruiken? Dat zeg ik wel heel stoer, maar ik zou even niet weten waar ik ze neer moet zetten. Dat wordt dan dus zorg nummer 2, of 1, is maar net hoe je dat bekijkt.

Graag hulp, dit ook ter lering voor de anderen.

Access2010

De database is prima te gebruiken in hogere versies, vermoed ik. Wel zul je moeten controleren of de gebruikte bibliotheken wel bestaan. Bij mij bijvoorbeeld (2003) gaf hij een foutmelding op een bibliotheek die ik niet gebruik. Die verwijzing was verder ook niet nodig, want hij doet het zonder ook prima. Wel heb ik er zelf een ander formulier van gemaakt omdat de datepicker niet werkte (zal wel door die ontbrekende bibliotheek kunnen komen). Maar hij doet het daarna ook gewoon in 2007. Mocht je hem niet werkend krijgen, dan post ik de 2007 versie wel.

Michel,

Mag ik je vragen om e.e.a. te posten en een kleine uitleg erbij?? Ik kan redelijk de tabellen, query's en formulieren aan elkaar plakken en het werkt inmiddels al lekker, maar programmeren is nog een (klein) stapje te ver.

Zou mij (en ik hoop ook andere forumleden) helpen.

Met dank,

Access2010

Laatst bewerkt:
Hierbij de db waarmee je de wachtwoorden kunt genereren. Daar begint e.e.a. natuurlijk mee. De rest heb ik nog niet om kunnen zetten naar 2007. Eigenlijk is het een kwestie van de modules importeren in je eigen db, en de manier waarop de codes worden gebruikt overnemen in je eigen tekstvakken/keuzelijsten. Maar dit is dus alvast de eerste aanzet.

Bijlagen

Michel,

Dank. Mag ik de rest hier even afwachten? Het is mij nog niet geheel duidelijk.

Access2010

Ik ben ook op zoek naar een dergelijk iets. Echter werkt de link die Bakk4318 plaatste, niet meer. Is er iemand die me naar een gelijkaardig iets kan doorverwijzen? Of ergens een dergelijk (of dat van die link) voorbeeldbestand staan heeft?

Of je wacht even tot iemand een gratis db post (als het goed is heb ik 'm thuis nog, en anders iets wat er op lijkt) zodat je 234 euries bespaart ;) Wat ik overigens een behoorlijke klap geld vind voor een Access add-on.

Michel,

Je hebt gelijk, maar soms moet je wel eens, en het is wel een uitstekende tool.

Als je jou oplossing wil posten dan hebben anderen er weer voordeel van.

Risk

Ga ik ook zeker doen; het is overigens de tool van Goos van Beek, die inderdaad spoorloos lijkt te zijn verdwenen :)
Ik las overigens bij het zoeken nog een interessante mening van een professional die vraagtekens zette bij het beperken van een te verkopen database; welk bedrijf laat zijn kostbare data achter in een database die om de zoveel tijd op slot gaat? Zou ik inderdaad ook niet doen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan